در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

تاثیر سلبریتی‌ها در ارتباط با زدن واکسن کرونا

ابراهیمی مقدم گفت: سلبریتی‌ها اگر اطلاعات درستی را در اختیار کاربرانشان قرار دهند، می‌توانند در زندگی آینده آن‌ها تاثیر گذار باشند.


حسین ابراهیمی مقدم در گفتگو با خبرنگار حوزه ازدواج و خانواده گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره تاثیر اینفلوئنسر‌ها برای زدن واکسن گفت: زمانی که مطلبی را به کسی می‌خواهیم آموزش دهیم، می‌توان از روش‌ها و فنون مختلف استفاده کرد. یکی از ساده‌ترین فنون، بحث شرطی سازی است. به این معنا که یک چیزی را با چیز دیگری همراه کنیم.

وی بیان کرد: بحث شرطی سازی هم در مورد واکسن این را به ما یادآور می‌شود و تبلیغ می‌کند، واکسن را با تصاویری که در آن سلامتی و برداشتن ماسک وجود دارد، همراه کنیم.

ابراهیمی مقدم تصریح کرد: نوع دوم فنون و تکنیک، تقویت است. به این معنا که اگر افراد کار‌های درستی انجام می‌دهند، آن‌ها را تقویت کنند. شاید با یک تحسین و تایید هم بتوان تقویت را در فرد مقابل داشته باشیم. ولیکن مسئله‌ای که در افراد وجود دارد، یادگیری مشاهده‌ای است و حتی تا حدودی بحث‌هایی مانند الگو برداری وجود دارد.

وی اظهار کرد: انسان برخلاف موجودات دیگر می‌توانند با دیدن رفتار‌های دیگران آن کار‌ها را یاد بگیرند و انجام دهند. به عنوان مثال اگر فردی یک کاری را انجام می‌دهد که به موفقیت ختم می‌شود ما هم متوجه می‌شویم و سعی می‌کنیم همان کار را انجام دهیم. البته افراد علاوه بر دیدن، تفکر و شهود هم دارند.

این روانشناس تاکید کرد: همه‌ی افراد یکسری نیاز‌هایی دارند. مثل نیاز دیده شدن، تعلق. تعلق به این معنا، در گروهی که هستیم ما را بپذیرند و در کنار یکدیگر باشیم. به همین خاطر برخی از افراد طرفدار گروه موسیقی یا گروه فوتبال و ... می‌شوند.

وی افزود: بعضی از افراد طرفدار یک فرد خاص می‌شوند که اصطلاحا سلبریتی نام دارد. این فرد خاص از نظر آن ها، انسان خاصی هستند. به عنوان مثال، این فرد خاص یک موفقیت‌هایی را ایجاد کرده است و ما نیز دوست داشتیم مانند او این موفقیت‌ها رابه دست آوریم، شاید نتوانستیم کسب کنیم. ولی همچنان آرزو و رویای موفقیت را داریم و خودمان را جای طرف مقابل می‌گذاریم.

ابراهیمی مقدم ادامه داد: طبیعی است که افراد، خیلی از مواقع کار‌های آن فرد به اصطلاح خاص را تقلید می‌کنند و یا حتی روش‌ها و کارکرد‌های آن‌ها را از نظر خودمان کارکرد‌های مثبت و موفق ببینیم. به همین علت سلبریتی‌ها مسائلی را در صفحات شخصی خود تبلیغ می‌کنند و خیلی از کسانی که به نوعی دنبال کننده آن‌ها هستند، هزینه می‌کنند و آن کالای خاص را خریداری می‌کنند.

این روانشناس اظهار کرد: اگر این افرادکسانی باشند که از تحصیلاتی برخوردارد باشند و نوع کلام زیباتر و فرهنگ بالاتری داشته باشند می‌توانند تاثیرگذاری‌های مثبتی نیز داشته باشند.

وی گفت: یک سلبریتی که از یک دانشی برخوردار است و از یک اطلاعات کافی درباره واکسن کرونا دارد و در ارتباط با زدن یا نزدن واکسن در صفحه شخصی خود صحبت می‌کند و از یک کارشناس نظر می‌گیرد، آن وقت است که می‌بینیم، اطلاعات درستی را در اختیار کاربرانش قرار می‌دهد؛ و این اطلاعات درست می‌تواند در زندگی آینده آن‌ها تاثیر گذار باشد.

ابراهیمی مقدم تاکید کرد: اگر سلبریتی اطلاعات درست و موثقی نداشته باشد و یا نسبت به یک مسئله‌ای حب و بغض داشته باشدو یا کاری را انجام دهد که فقط تعداد دنبال کننده‌های خود را افزایش دهد، این افراد هستند که قبل از انجام هرکاری باید در مورد آن مسئله بررسی کنند.


بیشتر بخوانید



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار