صادرات ایران به آسیای مرکزی جان گرفته است

مدیرکل دفتر ترانزیت و حمل و نقل بین المللی سازمان راهداری گفت: صادرات ایران از طریق ناوگان جاده‌ای به آسیای مرکزی به میزان قبل از اعمال محدودیت‌های کرونا رسیده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، جواد هدایتی مدیرکل دفتر ترانزیت و حمل و نقل بین المللی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شامگاه یکشنبه پس از بازدید از پایانه‌های مرزی سرخس، لطف آباد و باجیگران خراسان رضوی با ترکمنستان گفت: در حال حاضر صادرات و ترانزیت کالا به واسطه محدودیت‌های مرزی ترکمنستان به روش تحویل تریلر در مرز ترکمنستان صورت می‌گیرد اما علاوه بر رونق تردد ناوگان صادراتی در امسال ترانزیت کالا از بنادر جنوبی کشور به آسیای مرکزی هم در مقایسه با سال ۹۸، ۳۰ درصد افزایش داشته است.

او افزود: با وجود مشکلات فراوان در بخش تبادلات تجاری در مرز ترکمنستان صادرات ایران از طریق ناوگان جاده‌ای به آسیای مرکزی به میزان قبل از اعمال محدودیت‌های کرونا رسیده است؛ به خاطر اهمیت تردد تجاری بین ایران و آسیای مرکزی، حل مشکلات تردد ناوگان حامل کالای صادراتی و ترانزیتی به آسیای مرکزی در مرز ترکمنستان در حال پیگیری و رایزنی است.


بیشتر بخوانید


مدیر کل دفتر ترانزیت و حمل و نقل بین المللی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور ادامه داد: به همین جهت نشستی ویدیو کنفرانسی با مسئولان حمل و نقل ترکمنستان در این هفته برگزار خواهد شد تا نسبت به پیگیری رفع محدودیت‌های تردد ناوگان جاده‌ای به ترکمنستان و سایر کشور‌های آسیای مرکزی و حل مشکلات رانندگان و شرکت‌های حمل و نقل بین المللی اقدام شود.

هدایتی بیان کرد: وزارت راه و شهرسازی و سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای رایزنی‌های لازم برای حمل بیشتر کالا به آسیای مرکزی از سایر مسیر‌های جایگزین از جمله مسیر افغانستان در قالب کریدور کتای را پیگیری می‌کنند.

بر اساس اعلام دست اندرکاران ترانزیت جاده‌ای در خراسان رضوی، در صورت تامین امنیت در شمال افغانستان، توسعه راهگذر حمل و نقل بین‌المللی کتای (KTAI) بین کشور‌های ایران، افغانستان، تاجیکستان و قرقیزستان دور از انتظارنخواهد بود.

 

منبع: ایرنا

انتهای پیام//ص.ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار