افزایش دوباره بهای نفت در پی وقوع طوفان آیدا در آمریکا

طوفان آیدا که بخش‌های مهمی از تولید و پالایش نفت آمریکا را تعطیل کرده است موجب افزایش قیمت طلای سیاه در بازار‌های جهانی شد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، طوفان گرمسیری آیدا این روز‌ها خلیج مکزیک و ساحل لوئیزیانا را در نوردیده و موجب بارش باران‌های سیل آسا و جاری شدن سیل در نقاطی از آمریکا شده است. همین امر موجب شد در روز‌های گذشته بخش‌های مهمی از پالایشگاه‌های آمریکا در سواحل جنوبی به طور موقت کار استخراج و پالایش نفت خام خود را متوقف کنند که این امر تاثیر زیادی بر معاملات بازار‌های جهانی نفت خام و فرآورده‌های نفتی داشته است.

در حال حاضر تمام تولید نفت خام خلیج مکزیک که حدود ۱۵ درصد از تولید کل نفت خام آمریکا را تشکیل می‌دهد به طور کلی تعطیل شده است.

بر این اساس، بهای نفت خام وست تگزاس اینترمیدیت آمریکا با ۴۷ سنت افزایش، به ۶۹ دلار و ۲۱ سنت در هر بشکه رسید. نفت خام برنت دریای شمال نیز با ۷۱ سنت افزایش، ۷۳ دلار و ۴۱ سنت در هر بشکه داد و ستد شد.

تحلیلگران می‌گویند در چند روز اخیر قیمت نفت تا ۱۱ درصد افزایش یافته که این میزان بیشترین افزایش در چند هفته گذشته است و پیش بینی می‌شود با تداوم طوفان آیدا در سواحل جنوبی آمریکا این روند افزایشی ادامه دار باشد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار