افزایش بهای نفت در بازار‌های جهانی

بهای نفت خام در بازار‌های جهانی بیش از یک دلار در هر بشکه افزایش یافت.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، با افزایش امید برای رشد اقتصادی در جهان و پس از اعلام کاهش ذخایر نفت خام آمریکا قیمت هر بشکه نفت خام در بازار‌های جهانی روندی صعودی به خود گرفت.

بر این اساس، بهای هر بشکه نفت خام برنت دریای شمال با ۲ درصد افزایش به ۷۳ دلار و ۳ سنت رسید. نفت خام وست تگزاس اینترمیدیت آمریکا هم با ۲ درصد افزایش، ۶۹ دلار و ۹۹ سنت در هر بشکه داد و ستد شد. به این ترتیب نفت خام آمریکا به بالاترین میزان قیمت خود در بازار‌های جهانی در یک ماه گذشته رسید.

تحلیلگران بازار نفت و گاز می‌گویند انتظار دارند تقاضا برای نفت و فرآورده‌های نفتی به دنبال کاهش عرضه در بازار‌های جهانی افزایش یابد. مرکز اطلاعات انرژی آمریکا روز چهارشنبه اعلام کرد ذخایر نفت خام آمریکا در هفته گذشته ۷.۲ میلیون بشکه کاهش یافته است.

سازمان اوپک پلاس اخیراً در گزارشی اعلام کرده نسبت به رشد اقتصادی در سال آینده میلادی خوشبین است و پیش بینی می‌شود تقاضا برای نفت در این سال افزایش چشمگیری داشته باشد.

وقوع طوفان آیدا تا به حال موجب کاهش ۸۰ درصدی تولید نفت خام آمریکا از طریق خلیج مکزیک شده است. مقامات آمریکایی می‌گویند راه اندازی مجدد پالایشگاه‌های نفت و گاز در لوئیزیانا ممکن است هفته‌ها به طول بیانجامد که این امر می‌تواند تقاضا برای نفت خام را کاهش دهد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار