همکاری میان انگلیس و هلند در صورت بازگشت دیپلماتیک به افغانستان

نخست وزیران انگلیس و هلند در تماس تلفنی بر همکاری دو طرف در صورت بازگشت دیپلماتیک به افغانستان تاکید کردند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از دفتر نخست وزیر انگلیس، بوریس جانسون نخست وزیر این کشور در تماس تلفنی با مارک روته همتای هلندی خود درباره موضوعات مرتبط با تحولات افغانستان به بحث و رایزنی پرداختند.

براین اساس دو طرف ضمن تاکید بر پیگیری‌های تلاش‌ها و اقدامات بین المللی و هماهنگی برای جلوگیری از وقوع بحران انسانی در منطقه، اعلام کردند که؛ هرگونه شناسایی طالبان منوط به رعایت حقوق بشر و اجازه عبور امن اتباع خارجی از افغانستان خواهد بود.

نخست وزیران انگلیس و هلند بر سر این موضوع نیز به توافق رسیدند که به محض برقراری زمینه‌های لازم و برقراری آرامش در اوضاع سیاسی و امنیتی و همچنین امکان حضور دیپلماتیک در افغانستان، با یکدیگر به همکاری بپردازند.

از دیگر موضوعاتی که جانسون و روته درباره آن به رایزنی پرداختند، تقویت روابط دو جانبه و ضرورت رفع اختلاف نظر‌ها درباره پروتکل ایرلند شمالی در توافق برگزیت بود.

موضوع افغانستان و امکان بازگشت دیپلماتیک به این کشور پس از خروج نظامی آمریکا و تسلط طالبان از جمله مباحثی است که مقامات اکثر کشور‌ها درباره آن به بحث و رایزنی می‌پردازند.

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا نیز در روز جمعه و در اظهاراتی از آغاز به کار یک تیم دیپلماتیک در دوحه قطر برای رسیدگی به موضوع افغانستان خبر داد.

بلینکن در این اظهارات گفت که این تیم دیپلماتیک با آمریکایی‌هایی که هنوز در افغانستان هستند، در تماس است.

او در ادامه افزود: «ما با افغانستانی‌های آسیب‌پذیر و همچنین شرکای خارجی خود در افغانستان در تماس هستیم و در حال بررسی بیشترین تعداد ممکن از مهاجران افغانستانی هستیم که برای ویزای جدید خود را تقاضا داده‌اند.»

وزیر خارجه آمریکا همچنین از تشکیل یک کنفرانس در سطح وزیران با حضور ۲۰ کشور در هفته آینده خبر داد.

انتهای پیام/

برچسب ها: افغانستان ، جانسون
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار