احیای اراضی زراعی موقوفی و توسعه دامپروری در شهرستان ارومیه

مدیر کل اوقاف آذربایجان غربی گفت: ما به دنبال افزایش موقوفات منفعتی در استان هستیم و با توجه به اینکه اکثر زمین‌های وقفی در اراضی کشاورزی است،احیای اراضی زراعی و توسعه دامپروری از اولویت های این اداره است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، حجت الاسلام ناصر جوانبخت مدیر کل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی در دیدار با مدیر جهاد کشاورزی ارومیه با اشاره به کشاورزی محور بودن توسعه استان گفت: ما به دنبال افزایش موقوفات منفعتی در استان هستیم و با توجه به اینکه اکثر زمین‌های وقفی در اراضی کشاورزی قرار دارد، احیای اراضی زراعی و توسعه دامپروری از جمله برنامه‌های این اداره است.

وی  افزود: سرمایه‌گذاری در زمین‌های موقوفه مستعد بدون معارض به ویژه در بخش کشاورزی علاوه بر تولید و ایجاد اشتغال، در بهبود وضعیت معیشتی جامعه تاثیر خواهد گذاشت و هدف این اداره کمک به ایجاد زنجیره تولید در بخش گیاهی و دامی در استان است.

علی پیرمرادی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ارومیه نیز در این دیدار ضمن استقبال از این طرح اظهار کرد: بخش کشاورزی به عنوان یکی از زیر بنا‌های اقتصادی مطرح بوده و با استفاده بهینه از پتانسیل‌های موجود، می‌توان با فعالیت جهادی از این سرمایه‌ها در راستای پیشبرد شعار سال تولید، پشتیبانی و مانع زدایی‌ها گام برداشت.

وی افزود: جهاد کشاورزی همکاری لازم در خصوص ارائه مجوز برای احداث گلخانه‌ها، شبکه آبیاری، توسعه کشت‌های نشائی، گیاهان دارویی و توسعه دامپروری در این اراضی را برابر مقرارت انجام خواهد داد.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.