کاخ کرملین: اظهارات رئیس‌جمهور اوکراین درباره نورداستریم ۲ «یاوه‌گویی» است

سخنگوی کاخ کرملین با انتقاد از اظهارات رئیس‌جمهور اوکراین درباره پروژه نورداستریم ۲، آن را پوچ و بی‌معنی خواند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کاخ کرملین، نسبت به سخنان «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین، درباره پروژه خط لوله‌گازی نورداستریم ۲ واکنش نشان داد و آن را "یاوه‌گویی" دانست.

هفته گذشته زلنسکی در سفری به واشنگتن با «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا، دیدار و در این سفر اعلام کرد: «آمریکا و اوکراین نورداستریم ۲ را تهدیدی برای امنیت انرژی در اروپا می‌دانند و هر دوی ما به مخالفت با این پروژه ادامه خواهیم داد.»

اکنون دیمیتری پسکوف در مصاحبه‌ای تلویزیونی به این سخنان واکنش نشان داد، آن را "پوچ و بی‌معنی" دانست و گفت: «زلنسکی می‌گوید که نورداستریم ۲ تهدیدی برای امنیت انرژیِ اروپا است، این خیلی بی‌معنی است، زیرا دقیقاً برعکس، نورداستریم امنیت اروپا در زمینه انرژی را تضمین می‌کند.»

این مقام کاخ کرملین همچنین اعلام کرد: «سخنان زلسنکی بخشی از پروژه غرب برای تبدیل اوکراین به کشوری "مخالفِ روسیه" است. مقامات کی‌یف علاوه‌بر مخالفت با نورداستریم ۲، تمایل خود برای پیوستن به ناتو را نیز ابراز کردند. آمریکا نیز در پاسخ به این کشور اعلام کرده است که در صورتی که برخی مسائل را رعایت کند، اوکراین را در اتحادیه ناتو خواهند پذیرفت.»

دیمیتری پسکوف در بخشی دیگر از سخنان خود گفت: «رویکرد اوکراین همچنان "بیزاری از روسیه" (Russophobic) است. همچنین نیرو‌هایی که رویکردی متعادل‌تر دارند یا با روسیه موافق هستند، در حبس خانگی به سر می‌برند.»

پروژه نورداستریم ۲، گاز طبیعی روسیه را از طریق دریای بالتیک به آلمان منتقل می‌کند. این خط لوله از دو خط ۱۲۳۰ کیلومتری با ظرفیت ترکیبی ۵۵ میلیارد متر مکعب گاز در سال تشکیل شده است. آمریکا، اوکراین و چند کشور اروپای شرقی با اشاره به وابستگی بیش از حد اتحادیه اروپا به مسکو، از این اتحادیه خواستند این پروژه را رها کند.

هفته گذشته نیز وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد ادعا‌های برخی کشور‌های اروپایی مبنی بر این که پروژه گازی خط لوله «نورد استریم ۲» وابستگی اتحادیه اروپا به گاز روسیه را افزایش می‌دهد، بی‌اساس است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار