زنجان دومین استان خنک ایران ثبت شد

سرپرست گروه پیش‌بینی و پیش‌آگاهی جوی اداره کل هواشناسی استان زنجان گفت: زنجان طی ۲۴ ساعت گذشته به عنوان دومین مرکز استان خنک کشور به ثبت رسید.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، سونا صرفی، سرپرست گروه پیش‌بینی و پیش‌آگاهی جوی اداره کل هواشناسی استان زنجان با بیان اینکه طی مدت یاد شده میزان دمای هوای زنجان ۸/۷ درجه سانتیگراد بالای صفر گزارش شد، گفت: شهرکرد با دمای ۸/۱ درجه سانتیگراد بالای صفر، نخستین مرکز استان کشور به لحاظ خنکی هوا گزارش شد.

وی، دمای فعلی شهر زنجان (مرکز استان) را ۲۱ درجه سانتیگراد بالای صفر اعلام کرد و افزود: این میزان دما در مقایسه با مدت مشابه روز گذشته در همین ساعت ۲ درجه سانتیگراد کاهش نشان می‌دهد.

صرفی، تصریح کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته ماهنشان با میزان دمای ۳۷ درجه سانتیگراد بالای صفر و خیرابآد با ۶ درجه سانتیگراد بالای صفر به ترتیب به عنوان گرمترین و خنکترین نقطه استان زنجان به ثبت رسید.

استان زنجان از ۵۷ ایستگاه هواشناسی برخوردار است که در چهار باب از این ایستگاه‌ها به صورت شبانه روز و چهار ایستگاه دیگر نیز به طور ۱۲ ساعته، کارشناسان حرفه‌ای مستقر هستند و داده‌های وضعیت جوی در مابقی ایستگاه‌های استان نیز به صورت خودکار جمع‌آوری می‌شود.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.