در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

تغییر رویه تعزیرات برای برخورد با واحد‌های صنفی متخلف/ نوشابه گران فروخته می‌شود

رئیس گشت تعزیرات حکومتی از لزوم تغییر برخورد با واحد‌های صنفی متخلف که تعدد تکرار تخلفات خود را دارند، خبر داد.

ناصر مدیحی طامه رئیس گشت مشترک تعزیرات حکومتی تهران در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه حقوقی- قضایی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: پس از دریافت شکایات متعدد مردمی مبنی بر کم فروشی و گرانفروشی در بحث عرضه نوشابه در بازار، برای بررسی این موضوع به سراغ چند فروشگاه رفته و پس از انجام اقداماتی مشخص شد که محتویات داخل بطری‌های نوشابه نه تنها کم نیست بلکه کمی نیز بیشتر از مقدار درج شده در برچسب‌های آن است.

وی با بیان اینکه گرانفروشی در بحث عرضه نوشابه در بازار در حال انجام است، گفت: در اینکه مواد اولیه تولید نوشابه با افزایش قیمت مواجه شده است، شکی وجود ندارد، اما با توجه به نظر کارشناسان ۸۰ درصد نوشابه‌ها از آب تشکیل شده و از طرفی پرداخت چنین هزینه‌هایی برای خرید نوشابه درست نیست و این امر مصداق بارز گرانفروشی از سوی کارخانه‌های تولید این محصول است.

استمرار گرانفروشی شرکت تولید حبوبات با وجود اعمال جریمه میلیاردی

مدیحی درباره گرانفروشی در بحث عرضه حبوبات در فروشگاه‌های زنجیره ای، بیان کرد: یکی از واحد‌های صنفی تولید حبوبات بار‌ها توسط شعب تعزیرات جریمه مالی شده است، اما با این حال باز هم شاهد گرانفروشی از سوی این واحد هستیم.

وی افزود: ظاهرا اعمال جریمه مالی برای برخی از واحد‌های متخلف صنفی اثری بر روی اعمالشان ندارد و باید رویه جدیدی بری برخورد با گرانفروشی اتخاذ کنیم به طوری که مدت قابل توجهی این واحد‌ها و کارخانه‌ها پلمب شوند تا از فعالیتشان جلوگیر شود.

رئیس گشت مشترک تعزیرات حکومتی تهران با بیان اینکه در گذشته شرکت مذکور تولید کننده حبوبات ۴ میلیارد تومان جریمه شد، تصریح کرد: با وجود این اعمال جریمه بازهم شاهد عدم عبرت توسط این شرکت هستیم، لذا دیگر این جرایم برای متخلفان بازدارنده نیست و باز هم شاهد ارتکاب تخلفات برخی واحد‌های صنفی در بازار هستیم.

وی افزود: باید برخی از قوانین تعزیرات مورد بازبینی قرار بگیرد تا برخورد قاطع تری نسبت به متخلفان واحد‌های صنفی صورت بگیرد.


بیشتر بخوانید

عرضه برنج پاکستانی با عنوان ممتاز شمال در غرب تهران


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار