بی رحم ترین پادشاهان جهان را بشناسید + تصاویر

در این گزارش با تعدادی از بی رحم‌ترین پادشاهان جهان آشنا می شوید.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، بـه اعتقاد تاریخ نویسان، تاریخ بشری خیلی پیچیده‌تر از آن چیزی اسـت کـه قسمت‌هایی از آن را درکتاب های تاریخی میخوانیم.

با این حال چنانچه نگاهی بـه همین مدارک کم بیندازیم، با شخصیت‌های گوناگونی مواجه میشویم کـه تا نام های آنان همیشه در ذهن‌ها باقی خواهد ماند.بعضی از آنان اشخاصی دوست داشتنی در دوره خود بودند. در مقابل اشخاص دیگری بی‌رحم و ستمگر هستند.

شاه لئوپلد دوم

شاه لئوپلد دوم سلطان بلژیک بود کـه درسال ۱۸۶۵ پس از پدرش بر تخت نشسته و تا هنگام مرگ بر این کشور فرمانروایی کرد.قلمرو حکمرانی لئوپلد، کشور آزاد کنگو بود کـه آن را در آفریقا زیر سلطه خود درآورده بود.او توانست با گردآوری عاج فیل از این کشور بـه ثروت بسیار زیادی برسد.وی بعد از فهمیدن ارزش کائوچو افراد دهکده را وادار بـه گردآوری شیره کائوچو می‌کرد.آن‌ها باید هرروز مقدار معلومی از شیره درختان را بـه ماموران می‌دادند، وگرنه دست‌های آن‌ها قطع می‌گردید.

شاه لئوپلد دوم

وی ارتش ترس و رعب عمومی بـه راه انداخته بود کـه بـه دست تعداد زیادی از اشرار اداره میشد.این دسته هرروز بـه بهانه‌های گوناگون مردم کنگو را بـه قتل می‌رساندند. مطابق آمار میان ۳ تا ۵ میلیون کنگویی در دوره پادشاهی این ستمگر جان خودرا از دست دادند.دولت بلژیک درسال ۱۹۰۸ مالکیت کنگو را از لئوپلد گرفت و زیر سرپرستی خود قرار داد، ولی لئوپلد برای کار‌های وحشیانه اش هیچوقت مجازات نشد.

ملکه وو
ملکه وو از اکتبر ۶۹۰ تا فوریه ۷۰۵ بر چین فرمانروایی می‌کرد. وی تنها زن در طی تاریخ چین اسـت کـه بـه حکمرانی رسید.ملکه وو باوجود این کـه یک زن بود، ولی خیلی شرور و خونخوار بودو هر شخصی را کـه در مقابل دستوراتش ایستادگی می‌کرد بـه قتل می‌رساند.شکنجه، اعدام و اجبار زندانی‌ها بـه خودکشی از جمله جنایت های شایعی بود کـه ملکه دستور اجرای ان را صادر کرد.وی همه‌ی مخالفان خود از جمله ملکه قبل از خود یعنی وانگ را بـه قتل میرساند یا فرمان تبعید آن‌ها را داد.

ملکه وو

ملکه وو حتی دستور کشتن خواهرزاده و برادرزاده هایش را هم داد و دختر تازه متولد شده اش را هم کشت.او حتی اعضای خانواده اش از جمله پسرانش را هم تبعید کرد و حتی بـه یکی از آن‌ها فرمان خودکشی داد.این ملکه جنایتکار در دوران فرمانروایی اش بر چین، اشخاص زیادی را مسموم کرد، بـه دار آویخت یا بـه قتل رساند و حتی بـه دستور او بینی، گوش، دست‌ها و پاهایشان را بریدند.ملکه وو در دسامبر ۷۰۵ هنگامی کـه ۸۱ سال داشت از دنیا رفت.

امپراتوریه کین شی هوانگ
کین شی هوانگ اولین امپراتور چین بود کـه از سال ۲۲۱ تا ۲۱۰ قبل از میلاد مسیح «ع» بر چین فرمانروایی کرد.وی پادشاهی با اختلالات روانی و بـه شدت شرور بود.کین شی در یازده سال حکمرانی اش بیشتر از ۱۲۰ هزار خانواده را وادار کرد تا خانه هایشان را رها کنند.

او فرمان داد تا تقریباً تمام نوشته‌ها و کتاب‌هایی کـه در چین وجود داشت را بسوزانند و صد‌ها نفر از چینی‌هایی کـه مشغول تحصیل بودند را سوزاند یا گردن زد.کین شی برای این کـه بتواند هر چه بیشتر بر مردم مسلط شود، مالیات‌ها را بـه ویژه برای کشاورز‌ها بیشتر کرد.در زمان فرمانروایی او میلیون‌ها مرد بـه کار گرفته شدند تا جاده‌ای بـه طول بیش از ۵۰۰ کیلومتر ساخته شود.او امپراتوری بود کـه دیوار چین و دیگر سازه های معماری را بـه وجود آورد، ولی بـه جای ان صد‌ها نفر دراین راه، جان خودرا از دست دادند.کین خیلی دوست داشت هیچوقت نمیرد؛ برای همین زمانی کـه دانشمندان و کیمیاگران دربار نتوانستند راهی برای اینکار پیدا کنند، فرمان داد ۴۸۰ نفر از ان‌ها را زنده بـه گور کنند.کین می‌ترسید حتی بعد از مرگ هم مورد هجوم دشمنان خود قرار گیرد برای همین فرمان داد تا آرامگاه‌ای بزرگ بسازند کـه برای ساختنش ۷۰۰ هزار کارگر مورد نیاز بود.گفته می‌شود کـه او بیشتر از یک میلیون نفر را در زمان حکومتش کشت. کین شی هوانگ در سپتامبر ۲۱۰ قبل از میلاد مسیح «ع» درگذشت.

چنگیز خان
نمیشود در لیست بی رحم‌ترین‌ها نام چنگیز خان در ان لیست نباشد.چنگیزخان کـه اسم اصلی اش ” تموچین” بود بنیان گذار بیرحم امپراتوری بزرگ مغول بوده اسـت.امپراطوری مغول بـه یکی از بزرگترین امپراطوری‌ها پس از مرگش تبدیل شد.چنگیز خان قدرت خیلی زیادی داشت و بـه علت خوی وحشی و قدرت بسیارش قتل های وحشتناکی را انجام داد و بـه گفته‌ی بعضی تاریخ نویسان در طی کشورگشایی او ۴۰ میلیون نفر جان خودرا از دست دادند کـه بیشتر از ۱ میلیون نفر آن‌ها ایرانی بودند کـه بـه وسیله نیرو‌های چنگیز سراز بدنشان جدا شدند.

چنگیز خان

نرون
نرون یکی از ستمگر‌ترین و خونخوارترین امپراتوران تاریخ و خواهرزاده کالیگولای وحشی بود. برای نرون پادشاهی و قدرت اهمیت بسیاری داشت کـه بـه علت آن حتی مادر و همسران خودرا هم کشت. نرون مخالف خیلی سرسختی برای مسیحیان بود تا جایی کـه شهر رم را بـه آتش کشید تا آن‌ها را مقصر نشان دهد.دراین آتش سوزی همه‌ی شهر رم از میان رفته و صد‌ها هزار نفر از افراد بی گناه در آتش سوختند یا همه‌ی زندگی خودرا از دست دادند.دراین هنگام نرون بـه بالای تپه‌ای رفته و با زدن چنگ، آتشی را کـه روشن کرده بود را تماشا می‌کرد.

نرون

بعد از خاموش شدن آتش، نرون کاخ جدیدی ساخت و هرروز تعدادی از افراد را بـه بهانه دست داشتن دراین آتش افروزی دستگیر و آن‌ها را زنده زنده جلوی حیوانات انداخته یا در آتش می‌سوزاند.بعد از مدتی مردم دیگر تحمل نکردند و ضد او شورش کردند کـه این شورش با خودکشی نرون بـه آخر رسید.

آتیلا
آتیلا یکی از بی رحم‌ترین پادشاهان دنیا بود کـه میان سال های ۴۳۴ تا هنگام مرگش درسال ۴۵۳ بر مردم هان فرمانروایی می‌کرد و بزرگترین امپراتوری را در اروپا داشت.

آتیلا

حتی نگاه کردن بـه صورت خالکوبی و سر عجیب‌وغریب وی هم ترس در دل مردم می‌انداخت.وی حتی بعد از مرگ نیز قوم وحشی بربر‌ها را از خود بـه جا گذاشت.آتیلا بیشتر شهر‌های اروپایی را گرفت.خیلی از افراد را کشت، خانه هایشان را آتش زد و مال هایشان را تاراج می‌کرد.افرادی کـه نمی‌خواستند جان خودرا از دست بدهند وادار بودند بـه ارتش او بپیوندند.در دوره فرمانروایی وی میلیون‌ها نفر جان خودرا از دست دادند یا بی خانمان شدند.آتیلا بـه صورت عجیبی از دنیا رفت و هیچکس علت اصلی ان را نفهمید. برای این کـه کسی از جای خاکسپاری او باخبر نشود، فردی کـه وی را دفن کرد هم کشته شد.

منبع: تالاب

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶۷
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۲ ۲۷ تير ۱۴۰۱
رضا خائن پالانی رو هم مینوشتید لیست کامل تر بود
Iran (Islamic Republic of)
رضا گرگانی
۱۵:۰۰ ۲۹ خرداد ۱۴۰۱
ادم چقدربی شهورونادان باشه که بخوادبه خاطراین دنیای بی ارزش دوروزی به کسی ظلم کنه این دنیاارزش بدی نداره
Iran (Islamic Republic of)
...م
۲۳:۵۵ ۲۲ فروردين ۱۴۰۱
همین امروز هم اشخاص زیادی هستن که به دلایل متعددی دست به همچین جنایت های می زنند نمونش همین داعش که خدا می‌دونه که چه انسان های قربانی کرده خدا کنه که آخرتی باشه و عذابی دردناک برای این انسان های بی رحم وجود به هرحال دنیا مجبوره که هرروز با این انسان های بی رحم روبرو بشه چه اون انسان مسلمان باشه چه کافر کسی که همچنین انگیزه شومی رو داره به هر دری میزنه تا خون هم نوعش رو بریزه و برای فرقی ندارن اون کی باشه همچین انسان هایی فریب شیطان رو نخوردن بلکه خودشون شیطان هستن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۱ ۲۵ اسفند ۱۴۰۰
نعلت بر همه ی خارجی های بی لیاقت
نعلت پروردگار براشون فرستاده شده.
جهنم منتظرشونه
Iran (Islamic Republic of)
آرمان
۱۴:۵۴ ۰۵ اسفند ۱۴۰۰
منوچهر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۹ ۱۵ بهمن ۱۴۰۰
چرا اسم هیتلر نیست
Iran (Islamic Republic of)
یاخدا
۱۵:۱۱ ۰۷ بهمن ۱۴۰۰
همه انسانیم کسی به کسی ظلم و. کشتار میکنه تسوط خد امجازات میشه حالا خری باشه همه انسان خدایم برای همین خلق شدیپ خدا ببینه چی سر هم میارویم متا نسل
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۷ ۲۶ شهريور ۱۴۰۰
آغامحمدخان قاجار
و از اون مهمتر رییس جمهور آمریکا که در یک چشم به هم زدن و با دو بمب اتم میلیونها غیرنظامی را کشته و زخمی کرد اون هم زخم هایی که نسل به نسل ادامه داره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۷ ۲۵ شهريور ۱۴۰۰
محمد بن سلمان هم هست با اون پرونده خاشقچیش
Iran (Islamic Republic of)
میثم
۰۱:۵۴ ۲۵ شهريور ۱۴۰۰
مرد فقط کوروش نادرشاه خسروپرویز
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۶ ۲۴ شهريور ۱۴۰۰
ملکه فعلی انگلیس را نگفتید
و همینطور گاو شیرده!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۹ ۲۴ شهريور ۱۴۰۰
قلدر پالونی برای تغییر و به تقلید کورکورانه از ترکیه به ضدیت با باورها و مذهب پرداخت.
او حجاب از سر ناموس مردم به زور کشید و مراسمات مذهبی را سرکوب کرد.
سقوط خاندانش ناشی از ظلم فراوان، دین ستیزی و انحراف اساسی او بود.
نکته مهم این است که زمان تبعید گفته بود: هر چه انگلیسی‌ها خواستند، من انجام دادم حتی من خلاف دین و مروتم، چادر ناموسم را هم برداشتم، اما اینها خیلی نامرد هستند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۳ ۲۴ شهريور ۱۴۰۰
شاه عباس هم میتونه باشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۲ ۲۴ شهريور ۱۴۰۰
دقیقا شاه عباس یکی از ملعون ترین پادشاهان تاریخ دنیاست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۵۰ ۲۵ شهريور ۱۴۰۰
آره داد چشم پسرشو میل داغ کشیدن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۸ ۲۴ شهريور ۱۴۰۰
بیشتر این افراد توی کشور خودشون در حد پرستش مورد احترام واقع میشن و هر توهین یا بی احترامی به اونها مجازات مرگ در پی داره،
Iran (Islamic Republic of)
شاهرخ
۱۲:۴۰ ۲۴ شهريور ۱۴۰۰
دارم فکر میکنم خدا چرا نشست و نگاه کرد به این همه جنایت....
آیا مردم اون زمان هم مثل الانه من فکر می کردند؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۰ ۲۵ شهريور ۱۴۰۰
خدا از خانه اش دفاع کرد وقتی ابرهه حمله کرد
اما در برابر یزید دفاع نکرد
چون که اینجا مسلمون و آدم های خوب بودن اما اون موقع نبودن.
اگر مومنی وجود نداشت خدا خودش عذاب نازل می‌کرد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۳ ۲۴ شهريور ۱۴۰۰
بی رحم تر ندیدیدی بس
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۵ ۲۴ شهريور ۱۴۰۰
آره رضا پالونی و خاندانش.
لعنت ابدی به همه خاندانش.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۴ ۲۵ شهريور ۱۴۰۰
از پهلوی بدتر قاجاره که از 3000 سال پیش تا امروز کسی بیشتر از این خاندان به ایران ظلم نکرده و ضرر نرسونده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۹ ۲۴ شهريور ۱۴۰۰
عجب
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۷ ۲۴ شهريور ۱۴۰۰
نام بشار اسد توش نیست؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۱ ۲۵ شهريور ۱۴۰۰
جالب گفتی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۵ ۲۵ شهريور ۱۴۰۰
مردم سوریه خودشون با بشار اسد مشکلی ندارن بعد شما باهاش مشکل داری؟مگه شما سفارت فرانسه ای؟حالا که با بشار مشکل داری با مکرون چطور؟ یا با ملکه بریتانیا چطور؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۲ ۲۵ شهريور ۱۴۰۰
آخه این جیره خور اردوغانه برای همین از بشار اسد اسم میبره
Iran (Islamic Republic of)
احسان معتمدی
۱۱:۵۷ ۲۴ شهريور ۱۴۰۰
مغول ها ایران را گرفتند ولی هرگز نتوانستند به لرستان نفوذ کنند ولرها انها را کشتند ولی بقیه شهرهای ایران را گرفتند
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۱۴:۳۲ ۲۴ شهريور ۱۴۰۰
به خاطر اینکه توی کوه و کمر کم اوردن. یا اون زمان حالشو نداشتن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۷ ۲۴ شهريور ۱۴۰۰
الحق که لری.
Iran (Islamic Republic of)
م
۱۶:۵۴ ۲۴ شهريور ۱۴۰۰
البته چهار محال و یاسوج هم همین طور
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۲ ۲۴ شهريور ۱۴۰۰
فقط این خانوم
چهطوری این قدر سنگدل بوده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۶ ۲۴ شهريور ۱۴۰۰
چون انگلیسیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۲ ۲۵ شهريور ۱۴۰۰
خانمه چینیه قشنگ متنو بخون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۳ ۲۵ شهريور ۱۴۰۰
پ چرا شکل چینیا نی ؟؟؟!!! راس میگن انگار عکسه تزیینیه!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۱ ۲۴ شهريور ۱۴۰۰
بر پدر هرچی ظالم و ظلم لعنت.
همان بهتر که به درک واصل گشتند. جهنم به همراهشان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۵ ۲۴ شهريور ۱۴۰۰
واقعا بی رحم بودن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۱ ۲۴ شهريور ۱۴۰۰
هان تو اروپاست؟؟

پس این جومونگ چرا هر روز به هان حمله میکرد

هان جز امپراطوری چین بوده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۴ ۲۴ شهريور ۱۴۰۰
هان یکی از سلسله های چین است. قوم هون از اقوام کوچ نشین در مرزهای شرقی اروپا بودند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۷ ۲۴ شهريور ۱۴۰۰
این اون نیست.
ویکیپدیا و گوگل دوستاتن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۵ ۲۵ شهريور ۱۴۰۰
این قوم که تو اروپاست درواقع قوم هون هست Hun و اون که تو چین بوده دودمان هان Han یکی از بزرگترین امپراتوری های تاریخ چین بوده و امروز هم اکثر مردم چین خودشون رو قوم هان میدونن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۶ ۲۴ شهريور ۱۴۰۰
خدا لعنتشون کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۹ ۲۴ شهريور ۱۴۰۰
رهبر منفور ومسلمان کش میانمار رو فراموش کردید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۹ ۲۴ شهريور ۱۴۰۰
رضا پهلوی و محمد رضا پهلوی کوشن؟!!!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۴ ۲۴ شهريور ۱۴۰۰
اشتباهشون همون بود که گذاشتن نسل موجودات نمک نشناسی مثل تو و امثالت زنده بمونید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۱ ۲۵ شهريور ۱۴۰۰
مگه مرگ و زندگی ما دست پالانی ها بود که بخواد بزاره زنده بمونیم یا نمونیم؟ گویا از پول های دزدی خوب بهت ماسیده جناب نمک شناس
France
ناشناس
۱۳:۳۰ ۲۵ شهريور ۱۴۰۰
چرا انقدر منفي هاي اين نظر كمه بايد زنگ بزنم بحه هاي بالا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۹ ۲۴ شهريور ۱۴۰۰
تو روحشون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۸ ۲۴ شهريور ۱۴۰۰
قلدر پالانی هم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۴ ۲۴ شهريور ۱۴۰۰
چرا اکثرشون از نژاد چینی هستن؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۵ ۲۴ شهريور ۱۴۰۰
کجایی بابا؟، بیشترشان اروپایی هستند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۳ ۲۴ شهريور ۱۴۰۰
به جهنم ابدی رهسپارشدندلعنت پروردگاربدرقه شون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۱ ۲۴ شهريور ۱۴۰۰
ولاد رو یادتون رفت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۶ ۲۴ شهريور ۱۴۰۰
براساس اسناد تاریخی، لئوپولد دست فرزندان کوچک و کودکان زیر ده سال را در مقابل کم کاری پدرانشان قطع می کرد و نه دست خود کارگران را. توحش آشکاری که حالا به ژست حقوق بشری این اروپایی ها تبدیل شده، مهوع است.
Iran (Islamic Republic of)
حمید پاک نیت
۱۰:۱۵ ۲۴ شهريور ۱۴۰۰
سلام
مطلب خوبی بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۴ ۲۴ شهريور ۱۴۰۰
اغراق آميز نيست اگر رهبران كنوني غرب را بي رحم تر از گذشتگان خود بدانيم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۷ ۲۴ شهريور ۱۴۰۰
به نظرم چنگیزخان بنابه فرهنگی که در اون رشد کرده بود و خصوصیات اخلاقی خودش سرآمد همشون در این زمینه است
Iran (Islamic Republic of)
موسی
۰۹:۵۵ ۲۴ شهريور ۱۴۰۰
آقامحمدخان قاجار هم می نوشتید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۱ ۲۴ شهريور ۱۴۰۰
آره پست فطرت دستور داد بیست هزار چشم مردم کرمان رو از حدقه در بیارن بریزن زیر پاهاش..لعنت خدا بر هر چی سفاک.
Iran (Islamic Republic of)
زارع
۰۹:۵۰ ۲۴ شهريور ۱۴۰۰
وو
Iran (Islamic Republic of)
امین
۰۹:۴۳ ۲۴ شهريور ۱۴۰۰
نمی شود که نام چنگیز در این لیست باشد اما نام تیمور لنگ نباشد! چنگیز برای خون هایی که ریخت هدف و برنامه داشت و سیاستمدار بزرگی بود ، اما تیمور خون می ریخت چون دیوانه بود و از آن لذت می برد و هیچ بهره ایی هم از سیاست نبرده بود!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۶ ۲۵ شهريور ۱۴۰۰
مرگ بر چنگیز خان
Iran (Islamic Republic of)
Yjc
۰۹:۳۹ ۲۴ شهريور ۱۴۰۰
مطلب سرگرم کنندهای بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۶ ۲۴ شهريور ۱۴۰۰
صدام لعین را به این لیست اضافه کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۰ ۲۴ شهريور ۱۴۰۰
چرا ملکه چین شبیه فرنگی هاست!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۰ ۲۴ شهريور ۱۴۰۰
چون به قول روزنامه نگارها: عکس تزئینی است!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۶ ۲۴ شهريور ۱۴۰۰
وقتی این زنه تا این حد دیوانه است، تکلیف پوشش او هم روشن است.
ضمنا پادشاهان دیوانه بریتانیا را یادتان رفت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۴ ۲۵ اسفند ۱۴۰۰
خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ
در هر حال،جهنم منتظرشونه.
برن لذتشو ببرن.
نوش جونشون.
نعلت خدا بهشون.
آخرین اخبار