دادستان کل کشور:

مدیران از تحمیل هزینه به بیت المال پرهیز کنند

دادستان کل کشور گفت: مدیران از انجام هرگونه اقدامی که موجب تحمیل هزینه به بیت المال شود باید پرهیز کنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، حجت الاسلام والمسلمین محمد جعفر منتظری دادستان کل کشور در بازدید از نواحی دادسرای عمومی و انقلاب مشهد گفت: در دوران تحول و تعالی دستگاه قضایی همواره بر تسهیل امور مراجعان در چارچوب قوانین و مقررات تاکید شده و در این زمینه بهره‌گیری از فناوری‌های نوین می‌تواند بسیار اثربخش باشد که در مشهد نمونه‌های خوبی از این گونه اقدامات قابل مشاهده است.

او با اشاره به جایگاه نظارتی دستگاه قضا در زمینه حسن اجرای قانون افزود: مدیران از انجام هرگونه اقدامی که موجب تحمیل هزینه به بیت المال شود پرهیز کرده و به دنبال تسهیل امور مردم باشند.

دادستان کل کشور ادامه داد: توجه به ارتقای آگاهی‌های عمومی بسیار مهم است، مسائل و مفاهیم حقوقی باید به زبان ساده برای مردم بازگو شود تا موثر واقع شود و در این زمینه رسانه‌ها نقش مهمی ایفا می‌کنند.

منتظری با اشاره به لزوم استمرار حرکت تحولی در دستگاه قضایی بیان کرد: تلاش زیادی در این راستا از جمله در زمینه الکترونیکی کردن فرایند‌های دادرسی درحال انجام است و کار‌های ارزشمندی در این بخش در حال اجراست که بر این اساس واحد‌های قضایی باید نسبت به هم افزایی و انتقال تجربیات نوآورانه و مبتکرانه خود اقدام کنند.


بیشتر بخوانید


او تصریح کرد: کار‌ها باید با انگیزه بالا و مسئولانه پیگیری و به انجام برسد تا شاهد حل مشکلات باشیم و در این زمینه به نیروی انسانی باید به مثابه یکی از مهمترین ارکان تحول و تعالی سازمانی نگریسته شود که دستگاه قضایی از این منظر در بردارنده سرمایه انسانی بسیار ارزشمندی است.

دادستان کل کشور تاکید کرد: اقدامات باید متناسب با نیاز‌های روز انجام شود که شاهد فعالیت‌های تحولی خوبی در مجموعه دادسرای عمومی و انقلاب مرکز خراسان رضوی به ویژه در زمینه دفاع از حقوق عامه، پیشگیری از وقوع جرایم، توجه به اقشار آسیب دیده و در معرض آسیب مانند زنان، کودکان و حفظ حقوق بیت المال در حال انجام است.

محمد حسین درودی دادستان عمومی و انقلاب مشهد نیز با تشریح اقدامات در دست اجرای این مجموعه قضایی گفت: اجرای طرح‌های نوآورانه از جمله طرح ساماندهی ارجاع، طرح‌های حمایتی از زنان و کودکان کار، مبارزه با مفاسد، طرح‌های مربوط به حاشیه شهر، طرح‌های متعدد پیشگیرانه و پیشدستانه و مانند آن‌ها موجب افزایش رضایتمندی عمومی شده و در این زمینه تلاش شده تا از ظرفیت‌های مردمی به نحو مطلوبی استفاده شود.

منبع: ایرنا

انتهای پیام//ف.ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار