شنا کردن در کنار دلفین‌های فرفره‌ای ممنوع شد

به منظور حفاظت از دلفین‌های فرفره ای، شنا کردن و نزدیک شدن به این پستانداران دوست داشتنی در هاوایی ممنوع اعلام شد.

به گزارش خبرنگار حوزه محیط زیست گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، مطابق قانون جدید اداره اقیانوس ملی و جوی (NOAA) ساکنان هاوایی و گردشگران این منطقه پس از این اجازه نخواهند داشت با دلفین‌های چرخان شنا کرده یا با آن‌ها ارتباط بسیار نزدیک برقرار کنند.  این قانون سال‌ها در حال بررسی و شکل گیری برای تصویب بود زیرا زیست شناسان متوجه شده بودند پستانداران بازیگوش در اثر تعاملات و تداخلات انسانی متحمل استرس و فشار شدند.
 
موضوعات مرتبط با دلفین‌های چرخان دوست داشتنی هاوایی بسیار جنجال برانگیز است. این موجودات  ساکن آب‌های گرم سیر سراسر زمین و عضو خانواده وال‌های دندنه دار هستند. دلفین های فرفره ای یا چرخان چابک بوده و بدنی کشیده  به رنگ خاکستری و سفید دارند که به دلیل  پرش‌های خود که در آن گرد یک محور به صورت عمودی می‌چرخد به این نام معروف شده و مورد توجه قرار گرفتند.  این دلفین‌ها زیر گونه‌ای هستند که در سراسر زنجیره جزیره پیدا می‌شوند. قانون ممنوعیت شنا در کنار دلفین ها به تازگی اعلام شده و  تحت قوانین حفاظت از پستانداران دریایی قرار می‌گیرد .

شنا کردن با دلفین های هاوایی ممنوع شد

چرا شنا کردن در کنار دلفین های فرفره ای ممنوع شد؟

 دلفین‌های چرخان در طول روز در آب‌های نزدیک ساحل مشغول استراحت هستند به همین دلیل آسیب پذیر بوده و فعالیت و تداخلات انسانی ممکن است به آن ها آسیب وارد کند. این احتمال وجود دارد که دلفین های فرفره ای در اثر مداخلات انسانی محل زندگی خود را ترک کرده و سلامتی شان با مشکل مواجه شود. عملکرد خوب دلفین‌ها نیز مانند ما تحت تاثیر کیفیت خوابشان قرار می‌گیرد و اختلال در خواب به علت مزاحمت های انسانی در طولانی مدت فعالیت های این جانداران دوست داشتنی را تحت تاثیر قرار خواهد داد. 

حتی این امکان وجود دارد که دلفین های چرخان به دلیل تعاملات انسان با آن ها فرزندان خود را ترک کرده یا دیگر به دلفین های جوان تر گروه خود آموزش های لازم را ندهند و از تاثیرات طولانی مدت جمعیت گونه شان رنج ببرند.

بنابراین قانون نزدیک شدن، افراد و کشتی‌ها را تا فاصله ۵۰ یاردی (حدودا ۴۵ متری)  دلفین‌ها منع می‌کند تا سلامتشان حفاظت شود. NOAA می‌گوید تور گردشگری حیات وحش تا زمانی که مردم به حیوانات نزدیک نشوند می‌تواند ادامه داشته باشد. اگر فردی ناخواسته بیش از حد به دلفین‌ها نزدیک  یا دلفینی در نزدیکی او ظاهر شود، شخص باید به سرعت از دلفین دوری کند. همچنین  اشخاص نباید هیچ اقدامی برای تعقیب کردن حیوانات یا نزدیک شدن به آن‌ها انجام دهند.


بیشتر بخوانید: 


انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار