ایمانیه:

اعتبار لازم برای تکمیل طرح ملی توسعه حافظیه تخصیص یابد

استاندار فارس با بیان اینکه درخواست ما در روزگار دولت مردمی و کار و کرامت تخصیص اعتبار مناسب برای تکمیل طرح ملی توسعه حافظیه است، گفت: اگر این اعتبار محقق شود طرح حافظیه را به بزرگترین سایت ادبی و فرهنگی تبدیل می‌کند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، محمدهادی ایمانیه شامگاه چهارشنبه در مراسم بزرگداشت حافظ گفت: شیراز شهر سعدی و حافظ و بسیاری از بزرگان است و در تاریخ خویش بسیاری از بزرگان را پرورده که امروز مرهون آن‌ها هستیم.

او با بیان اینکه حافظ هر چه کرده از دولت قرآن است، گفت: عرفان عاشقانه حافظ برگرفته از بندگی عشق است و بر این باورمندی خود را رهرو منزل عشق می‌داند. خداوند او خداوندگار مهر و رحمت است با این همه خود را هشدار می‌دهد که آموزه‌های دینی و انسانی وسیله‌ای برای ریا نشود.

استاندار فارس با بیان اینکه ویژگی‌های دینی و ادبی است که حافظ را محبوب کرده و رهبری حافظ را درخشان‌ترین ستاره فارسی دانسته است، افزود: او شاعر تمامی قرن‌ها است و همه اقشار جامعه در سخن او خود را یافته‌اند.

ایمانیه با بیان اینکه درخواست ما در روزگار دولت مردمی و کار و کرامت تخصیص اعتبار مناسب برای تکمیل طرح ملی توسعه حافظیه است، گفت: اگر این اعتبار محقق شود طرح حافظیه را به بزرگترین سایت ادبی و فرهنگی تبدیل می‌کند.

محمدرضا خالصی، پژوهشگر و حافظ پژوه در این نشست با بیان اینکه بزرگداشت حافظ یک روز و یک هفته نیست، گفت: حافظ‌پژوهی نیازمند زیرساخت‌های بزرگی است که باید برای آن راهی پیدا کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.