عملیات الحشد الشعبی عراق علیه داعش در تلعفر

نیروهای الحشد الشعبی عراق از عملیاتی نظامی برای پاکسازی شرق تلعفر از وجود تروریست‌های داعش خبر داد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، نیرو‌های الحشد الشعبی به همراه ارتش عراق، امروز (یکشنبه)، عملیات تعقیب و پاکسازی مناطق کوهستانی در شرق شهر تلعفر در توابع نینوا از شر وجود عناصر گروهک تروریستی داعش را آغاز کردند.

پس از این عملیات الحشد الشعبی با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: روند شناسایی و پاکسازی این تروریست‌ها با مشارکت نیرو‌های اطلاعاتی صورت گرفته است. در این عملیات، تیپ ۵۳ عملیات نینوا از الحشد الشعبی و ارتش عراق، با هدف تعقیب عناصر باقی مانده گروهک تروریستی داعش شرکت داشتند.

الحشد الشعبی در ادامه بیانیه خود گفت: «در این عملیات چندین مخفیگاه تروریست‌های داعش تخریب و حدود ۲۰ کیلومتر از شرق تلعفر از شر داعش پاکسازی شد.»

 دوشنبه گذشته مصطفی الکاظمی، نخست وزیر عراق از دستگیری سامی جاسم، یکی از سرکردگان گروه تروریستی داعش، مسئول امور مالی و معاون ابوبکر البغدادی در عملیاتی در خارج از مرز‌های عراق خبر داد.

الکاظمی در حساب کابری توییتر خود نوشت: «در حالی که ماموران امنیتی ما برای حفاظت از انتخابات روز گذشته هوشیارانه عمل کردند، سرویس اطلاعاتی ما یکی از سخت‌ترین عملیات اطلاعاتی را خارج از مرز‌های عراق برای دستگیری  سامی جاسم، مسئول مالی از سازمان تروریستی و معوان ابوبکر البغدادی انجام دادند.»

قابل ذکر است که عراق در اواخر سال ۲۰۱۷ پیروزی خود را بر گروهک تروریستی داعش اعلام کرد و از این تاریخ این سازمان حملات پراکنده‌ای را در بسیاری از مناطق این کشور آغاز کرد اما عملیات های نیروهای امنیتی و نظامی عراق به متلاشی شدن بسیاری از هسته های خاموش تروریستی در این کشور منجر شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار