هنگام خرید مواد غذایی در روز بازار‌ها دقت کنیم

روز بازار‌ها مکانی برای عرضه صنایع دستی است، اما در کنار این محصولات مواد غذایی و خوراکی هم عرضه می‌شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،خدادادیان مسئول سلامت محیط شهرستان کرمانشاه گفت: روز بازار‌ها به مکانی برای عرضه مواد غذایی و خوراکی تبدیل شده اند، اما به جرات می‌توان گفت: درصد قابل توجهی از این اجناس غیر مجاز و تاریخ مصرف گذشته هستند.

او افزود: نظارتی بر عرضه مواد غذایی در این روز بازار‌ها نیست به طوریکه در یکی از بازرسی‌ها تعداد زیادی کنسرو ماهی که یکسال از تاریخ آن گذشته بود جمع آوری شد.

خدادادیان با بیان اینکه عرضه میوه و سبزیجات در این روز بازار‌ها به شرط تازه بودن مشکلی ندارد ادامه داد: بیشتر تخلفات در زمینه مواد خوراکی بسته بندی شده، کنسرو ماهی و گوشت‌های تاریخ مصرف گذشته و ترشیجاتی است که در آن آهک به کار رفته است.

مسئول سلامت محیط شهرستان کرمانشاه بیان داشت: علاوه بر موادغذایی تقلبی، گاهی دام هم بصورت غیرمجاز کشتار می‌شود.

او در مورد خرید شوینده‌ها به شهروندان هشدار داد و افزود: گاهی شوینده‌هایی که در این روز بازار‌ها به فروش می‌رسند تقلبی هستند و فرد در صورت استفاده از آن ممکن است دچار آلرژی تنفسی، حساسیت و اگزما شود.

خدادادیان اظهار داشت: باتوجه به شرایط نگهداری نامناسب در این روز بازار‌ها و قرار گرفتن مواد غذایی در معرض نور مستقیم خورشید و گرد و خاک موجب آلودگی آن‌ها می‌شود.

مسئول سلامت محیط شهرستان کرمانشاه گفت: در هر روز هفته در بخش‌های مختلفی از شهر روز بازار‌ها برپا می‌شوند در حالیکه مکان مناسبی برای عرضه محصولات نیست.

انتهای پیام/ق

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار