وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات:

اتصال روستا‌های کشور به اینترنت پر سرعت

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: تا آخر سال ۱۴۰۱ تمام روستا‌های کشور به شبکه پر سرعت اینترنت متصل می‌شوند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، عیسی زارع پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: برنامه‌ریزی شده تا آخر سال ۱۴۰۱ تمام روستا‌های کشور به شبکه پر سرعت اینترنت متصل شوند که البته این کار بسیار سختی است، زیرا روستا‌های باقی مانده روستا‌هایی در مناطق صعب العبور هستند، اما این نوید را می‌دهیم.

 او صبح امروز اول آبان ماه در حاشیه بازدید از پارک ارتباطات و فناوری اطلاعات کشور در مشهد و همچنین بازدید از ساختمان اداره پست مرکزی در جمع خبرنگاران در خصوص هدف از این بازدید و برنامه توسعه زیر ساخت‌های ارتباطی در روستا‌های کشور افزود: در برنامه ششم توسعه یکی از تکالیف این بوده تا وزارت ارتباطات تا آخر سال ۱۴۰۰، ۸۰ درصد روستا‌های بالای ۲۰ خانوار را به شبکه ملی اطلاعات (اینترنت ملی) متصل کند که در حال حاضر با اندکی اغماض این کار در حال انجام است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ادامه داد: باید از زیر ساخت‌های ارتباطی برای توسعه اقتصاد روستا‌ها استفاده کرده و بتوانیم دستاورد‌ها و مزیت‌های روستا را بازاریابی و اقتصاد دیجیتال در روستا را در بستر شبکه ارتباطی فعال کنیم.


بیشتر بخوانید


عیسی پور درخصوص هدف از این بازدید بیان کرد: مجموعه فعال در این پارک زیر ساخت بسیار خوبی برای تولید محتوای دیجیتال فعال است و می‌تواند نمونه و الگوی بسیار خوبی برای تمام کشور باشد. چنین زیست بومی راه افتاده تا شرکت‌های نو پا بتوانند برای تولید محتوای دیجیتال در بخش‌های مختلف از جمله تولید انیمیشن و بازی‌های رایانه‌ای  از این امکانات استفاده کنند.

او تصریح کرد: باید زیست بوم‌های اینگونه را در تمام کشور توسعه دهیم تا زیرساخت تولید محتوای دیجیتال مبتنی بر فرهنگ ایرانی و اسلامی در تمام کشور فراهم شود. قابلیت این را داریم که محتوای شبکه ملی اطلاعات و خدمات آن را توسط همین جوانان فراهم نماییم و به دست آنان بتوانیم تمام زیر ساخت‌های لازم را به شکل بومی داشته باشیم.

 

منبع؛ ایسنا

انتهای پیام//س.ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار