کاهش بهای نفت خام در بازار‌های جهانی

امروز در معاملات بازار‌های جهانی علی رغم افزایش تقاضا برای فرآورده‌های سوختی، بهای هر بشکه نفت خام کاهش یافت.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، بهای طلای سیاه در بازار جهانی شاهد اندکی کاهش بود. 

بر این اساس، قیمت نفت برنت دریای شمال امروز با ۰.۲ درصد کاهش به ۸۵ دلار و ۷۹ سنت در هر بشکه رسید. همچنین نفت خام وست تگزاس اینترمیدیت آمریکا با ۰.۳ درصد کاهش، ۸۳ دلار و ۵۵ سنت در هر بشکه داد و ستد شد.

در حالی که پس از دخالت مستقیم دولت چین در بازار تولید برق و زغال سنگ تقاضا برای نفت خام کمی در این کشور تعدیل شد، اما قیمت نفت خام همچنان رو به افزایش است.  قیمت تمامی فرآورده‌های انرژی در سراسر جهان این روز‌ها با توجه به فرارسیدن ماه‌های سرد سال افزایش یافته و پیش بینی می‌شود این روند افزایشی همچنان ادامه دار باشد.

تحلیلگران پیش بینی کرده اند بازار نفت خام امسال با توجه به سرمای ماه‌های آتی و نیز برداشته شدن برخی محدودیت‌های کرونایی از سوی کشور‌های بزرگ با تقاضایی بی سابقه مواجه شود.

گفته می‌شود ممکن است تا پایان سال جاری میلادی قیمت هر بشکه نفت خام به ۹۰ دلار نزدیک شود.این هفته بازار‌های نفتی منتظر ارائه گزارش از دخایر نفت و بنزین در جهان است. پیش بینی‌ها حاکی از کاهش ذخایر فرآورده‌های نفتی در آمریکا است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار