فلاحی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

امتیازهای قانون جوانی جمعیت برای دانشجویان

عضو کمیسیون آموزش مجلس گفت: قانون جوانی جمعیت برای دانشجویانی که صاحب فرزند شوند امتیازهایی در نظر گرفته است.

حجت الاسلام احمدحسین فلاحی عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره تأیید طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت از سوی شورای نگهبان گفت: در این قانون برای دانشجویانی که صاحب فرزند شوند، امتیازهایی در نظر گرفته شده است و دانشگاه‌ها موظف به تأمین خوابگاه‌های دانشجویی متأهلی برای آنها شدند.

وی افزود: همچنین برای گذراندن طرح‌های پزشکی از سوی این دانشجویان هم تسهیلاتی در نظر گرفته شده و تلاش شده است تا موانع خانواده‌ها در مسیر فرزندآوری برطرف شود.

عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت را آغازی برای ایجاد تحول در جهت رشد جمعیت در کشور دانست و توضیح داد: برای تدوین این قانون ۷۲ ماده ای ۹۰ جلسه در کمیسیون مشترک به صورت منسجم تشکیل و ۵۰۰ نشست کارشناسی هم برگزار شده است.

حجت الاسلام فلاحی ادامه داد: البته پیش تر انتقادات بسیاری به طرح پیشنهادی مجلس وارد می‌دانستند سعی داشتند تا آن را به حاشیه ببرند، ولی کمیسیون مشترک کار خود را بدون در نظر گرفتن حواشی پیش برد تا به نتیجه مطلوب دست پیدا کرد.

وی تصریح کرد: در عمده مواد این قانون مشوق‌هایی در زمینه تشویق به ازدواج، تسهیل ازدواج، فرزندآوری و اعمال سیاست‌های افزایش جمعیت در قالب تولد بیش از ۳ فرزند در نظر گرفته شده است.

این نماینده مجلس یادآور شد: از آنجا که کاهش جمعیت خطراتی به همراه خواهد داشت، فرزندآوری اهمیت زیادی دارد و قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت مشوق هایی برای تولد فرزند سوم و بیشتر در نظر گرفته است. یکی از این مشوق ها ارتقاء در حکم کارگزینی افراد شاغل و افزایش چند برابری حق اولاد است و پوشش بیمه‌ای و بهره مندی از حق مسکن برای زنان خانه‌دار هم بخشی از این مشوق ها به شمار می رود.

انتهای پیام/

برچسب ها: مجلس ، کمیسیون آموزش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار