۱.۲ میلیون مترمکعب سیلاب در استان سمنان کنترل شد

رئیس اداره کنترل سیلاب و آبخوانداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان گفت: ۱.۲ میلیون مترمکعب سیلاب و رواناب در ۶ ماه نخست امسال با اجرای طرح‌های آبخیزداری که در سال گذشته اجرا شد در استان سمنان مورد کنترل قرار گرفته است.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان،حسن غلامی رئیس اداره کنترل سیلاب و آبخوانداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان گفت: با اجرای شدن ۱۲۳ سازه خاکی، سنگ و ملات و گابیون در سال ۱۳۹۹ بیش از ۴۰۹ هزار مترمکعب حجم مخزن ایجاد شد که با اجرای این طرح طی ۶ ماه اول سالجاری ۱.۲ میلیون متر مکعب سیلاب از طریق طرح‌های آبخیزداری در هشت شهر استان سمنان کنترل شد.

او افزود: بارندگی‌ها در هشت شهرستان استان سمنان نشان دهنده عملکرد مثبت طرح‌های آبخیزداری شامل طرح‌های پخش سیلاب، بند‌های خاکی، بند‌های سنگی ملاتی و بند‌های گابیونی در مقاطع رودخانه‌ها بوده است و بالغ بر ۴۰۹ هزار متر مکعب در استان سمنان رسوب کنترل و تثبیت شد.

غلامی گفت: طرح‌های آبخیزداری در شرایط خشکسالی سالجاری، به طور مستقیم سالانه ۱۲۲ هزار متر مکعب آبخوان‌ها در مناطق هدف را تغذیه خواهند کرد هم چنین این طرح‌ها با کنترل سیل، رسوب و نفوذ آب به لایه‌های زیرزمینی نقشی مهم را در کاهش خسارات سیل به تاسیسات شهری و خدمات زیربنایی دارد.

او خاطر نشان کرد: طرح‌های آبخیزداری اجرا شده در حوزه‌های آبخیز موجب افزایش آبدهی قنوات، چشمه‌ها و چاه‌های پایین دست شده است.

انتهای پیام /  ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.