تکذیب خبر رد نامزدی پسر قذافی در انتخابات لیبی

کمیسیون انتخابات لیبی اطلاعیه‌ای مبنی بر رد نامزدی سیف الاسلام قذافی در انتخابات ریاست جمهوری را دقایقی بعد از انتشار، حذف کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از راشاتودی، کمیسیون انتخابات لیبی امروز (دوشنبه) در صفحه فیس بوک خود از رد نامزدی سیف الاسلام قذافی برای ریاست جمهوری در این کشور خبر داد، اما دقایقی پس از انتشار، این اطلاعیه را حذف کرد.

سعید القصابی، رئیس اجرایی کمیسیون انتخابات لیبی در این باره توضیح داد که این کمیسیون بین هیچ کدام از نامزد‌ها چه برای ریاست جمهوری و چه انتخابات پارلمانی فرقی قائل نیست.  

این در حالی است که روز یکشنبه کمیسیون انتخابات لیبی اعلام کرده بود که قذافی تمام  مراحل قانونی برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری را انجام داده و اسناد مورد نیاز را ارائه داده است.

سیف‌الاسلام، فرزند معمر قذافی، دیکتاتور سابق لیبی یکی از برجسته‌ترین چهره‌هایی است که در فهرست نامزد‌های انتخابات ریاست جمهوری حضور دارند. نامزد‌های دیگر این انتخابات، شامل خلیفه حفتر، فرمانده ارتش ملی لیبی، عبدالحمید دبیبه، نخست‌وزیر و عقیله صالح، رئیس پارلمان لیبی هستند.

پیش از این خالد المشری، رئیس شورای عالی دولت لیبی از احتمال تعویق سه ماهه انتخابات ۲۴ دسامبر این کشور خبر داد و اعلام کرد که شورای عالی در انتخابات شرکت نخواهد کرد، اما مانع برگزاری آن نخواهد شد.

لیبی پس از سقوط «معمر قذافی» دیکتاتور این کشور در سال ۲۰۱۱ به دلیل اختلاف جناح‌های مختلف با جنگ داخلی روبرو شد؛ دولت وفاق ملی لیبی مورد حمایت کشورهایی چون قطر، ترکیه، برخی کشور‌های اروپایی، سازمان ملل و کشور‌هایی مانند مصر، روسیه، عربستان و امارات از ارتش خلیفه حفتر ژنرال بازنشسته مستقر در بنغازی و طبرق حمایت کردند.

روند پایان دادن به اختلاف‌های داخلی که ریشه در حضور نیرو‌های خارجی در لیبی دارد، با اعلام آمریکا مبنی بر مذاکره با برخی از احزاب مهم این کشور در خصوص خروج نیرو‌های خارجی و نیابتی از لیبی، پیش از انتخابات برنامه‌ریزی شده برای پایان دسامبر ۲۰۲۱ وارد مرحله جدیدی شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار