افزایش ۲۲ درصدی صادرات کالا از گمرکات مرزی سیستان و بلوچستان

ناظر گمرکات استان سیستان و بلوچستان گفت: در ۸ ماهه نحست امسال صادرات کالا از گمرکات مرزی استان بالغ بر ۹۷۵ میلیون دلار بوده که در مدت مشابه سال قبل ۲۲ درصد افزایش داشته است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، محمد علی خاشی ناظر گمرکات استان سیستان و بلوچستان گفت: در ۸ ماهه نحست امسال صادرات کالا از گمرکات استان بالغ بر ۹۷۵ میلیون دلار با وزن بالغ بر ۲ میلیون ۸۴۳ هزار تن بوده است که در مدت مشابه سال قبل ۲۲ درصد افزایش داشته است.

ناظر گمرکات استان  افزود: این صادرات در مدت مشابه سال قبل از نظر ارزشی ۲۲ درصد و از نظر وزنی ۲۰ درصد رشد را شاهد بوده ایم.

خاشی ادامه داد: :در زمینه واردات کالا در۸ ماهه  امسال  از نظر ارزشی بالغ بر ۸۷۹ میلیون دلار با وزن بالغ بر یک میلیون و‌۶۶۰ هزار تن بوده است.

وی  خاطر نشان کرد:  رشد واردات ما از نظر ارزش ۷۶ درصد و از نظر وزن ۷۰ درصد بوده است.

ناظر گمرکات استان گفت: در خصوص رشد واردات کالا از استان افزایشی نداشته ایم و در واقع استان سهم خود را از واردات کشور افزایش داده است.

وی افزود در خصوص کالا‌های اساسی در گمرک چابهار سال گذشته چندان توفیقی نداشته ایم، ولی در سال جاری با کناره گیری کشتی‌های پهن پیکر در بندر چابهار رشد واردات بیشتر از محل جذب سهمیه وارداتی استان بوده است.

خاشی افزود بیشترین اقلام صادراتی از مرز‌های استان شامل سیمان کلینکر خرما گاز مشتقات نفتی و مصالح ساختمانی و اهن الات و‌انواع کالا‌های مجاز می‌باشد.

وی گفت در حوزه واردات عمده کالا‌های وارداتی کالا‌های اساسی گندم جو ذرت و برنج و سایر کالا‌های مجاز است.

ناظر گمرکات استان همچنین با اشاره به فعالبت ۲۸ گمرک در استان افزود طولانی تربن و بیشترین مرز‌های با همسایگان ایران را استان سیستان و‌بلوچستان دارد و با دارا بودن تنها بندر اقیانوسی کشور زمینه خوبی برای رونق تجارت با کشور‌های همسایه و با سایر کشور‌های دنیا را داریم.

وی گفت بدنبال لغو ممنوعیت واردات برنج در کشور از ۲۰ آبانماه امسال  تا کنون از طریق گمرکات زاهدان و چابهار بالغ بر ۱۲ هزار تن ترخیص شده است که ۷۰ درصد این برنج‌های ترخیصی به تهران و مشهد ارسال و ۳۰ درصد الباقی در سطح استان و دبگر استان‌های کشور توزیع می‌شود.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار