مدیرکل بحران استانداری خراسان رضوی:

مصرف گاز مشهد معادل چند استان است

مشهد یک میلیون و ۳۵۰ هزار مشترک گاز طبیعی، به‌تن‌هایی به اندازه چند استان کشور گاز مصرف می‌کند که این مهم نیازمند بازنگری جدی درباره رفتار مصرفی شهروندان است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محسن نجات مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان رضوی گفت: همه‌ساله با آغاز فصل سرما، شاهد افزایش مصرف لجام‌گسیخته و خارج از استاندارد گاز طبیعی در بخش خانگی و عمومی هستیم به‌گونه‌ای که مصرف بیش از ۷۰ درصد گاز خراسان رضوی مربوط به نیمه دوم سال است.

او با اشاره به مصرف صحیح گاز طبیعی افزود: مشهدی‌ها می‌توانند با همدلی و تعامل، الگوی مناسبی برای فرهنگ‌سازی مصرف بهینه گاز برای سایر کلان‌شهر‌های کشور باشند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان رضوی ادامه داد: راهکار‌های بسیار ساده‌ای همانند استفاده از لباس گرم و خاموش کردن وسایل گرمایشی در اتاق‌های بدون استفاده منزل وجود دارد که شهروندان می‌توانند با مبادرت به آن، مصرف گاز خود را کاهش داده و موجب پایداری گازرسانی به همه بخش‌های مصرفی در روز‌های سرد سال شوند.

نجات بیان کرد: مطابق بخشنامه معاون اول رئیس جمهوری، دمای اتاق‌ها و سالن‌های جلسات در تمام ادارات و موسسات دولتی باید بین ۱۸ تا ۲۱ درجه سانتی‌گراد کنترل شود و همچنین سیستم‌های گرمایشی نیم ساعت قبل و بعد از کار روشن و سپس خاموش شوند و شرکت گاز خراسان رضوی موظف به کنترل و پایش اجرای دقیق این دستورالعمل است.

او تصریح کرد: جریان گاز طبیعی سازمان‌ها، موسسات و شرکت‌های دولتی که نسبت به رعایت این دستورالعمل بی تفاوت باشند، قطع خواهد شد.

انتهای پیام//ا.د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار