دولت بایدن ادامه دهنده سیاست ترامپ علیه پناهجویان

دولت بایدن براساس سیاست ترامپ قصد دارد پناهجویان را در کشور مکزیک نگه دارد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، دولت بایدن در نظر دارد برنامه پناهجویان دولت ترامپ را که براساس آن پناهجویان در مکزیک باقی خواهند ماند، ادامه دهد.

بر این اساس، دولت بایدن که دموکرات تلقی می شود و با سیاست های مهاجرتی ترامپ به مخالفت برخواسته بود، در نخستین سال سکانداری کاخ سفید با بحران پناهجویان در مرزهای جنوبی این کشور به دلیل کنار گذاشتن سیاست های سختگیرانه مهاجرتی دولت ترامپ مواجه شد. در طول این مدت رکورد پناهجویان بازداشت شده در مرزهای آمریکا شکست.

حال مقامات دولت فدرال آمریکا پس از ناتوانی در مدیریت پناهجویان، با همکاری مکزیک، در حال اجرایی کردن سیاست های دولت ترامپ در مرزهای جنوبی هستند. یک مقام ارشد مکزیکی در این باره گفت: ایالات متحده تمامی شرایط ما درباره پناهجویان را پذیرفت.

قرار است آمریکا امکانات لازم برای پناهجویان در مرز با مکزیک شامل اقلام بهداشتی مانند واکسن کرونا را ارائه کند.

این طرح در راستای احیای سیاست "در مکزیک بمانید" ترامپ است، ولی با فشار برخی مقامات آمریکایی از جمله شکایت فرمانداران تگزاس و میسوری بار دیگر توسط بایدن از سر گرفته شده است. وزیرخارجه مکزیک در این باره گفت: با توجه به خواسته‌های آمریکا مکزیک به دلایل بشردوستانه اجازه اقامت موقت پناهجویان را در خاک این کشور می‌دهد به شرطی که روند رسیدگی به پرونده‌های مهاجرتی با سرعت پیش برود.

شرایط مکزیک برای نگهداری موقت از مهاجران واکسیناسیون کرونا برای پناهجویان، حفاظت بیشتر در شهر‌های مرزی، دسترسی آسان و سریع پناهجویان به وکیل و حل سریع پرونده‌های مهاجرتی آنهاست.

حدود ۷۰ هزار پناهجو در زمان دونالد ترامپ مشمول این قانون می‌شدند که در ژانویه ۲۰۱۹ و توسط دولت پیشین به تصویب رسید. ولی بایدن پس از به قدرت رسیدن آن را به حالت تعلیق درآورد و حالا با شکایت مقامات آمریکایی و مکزیکی می‌خواهد آن را از سر بگیرد.

بایدن پیشتر خود را یکی از منتقدان دولت ترامپ عنوان کرده و وعده داده بود در صورت پیروزی در انتخابات قوانین مهاجرتی ترامپ را لغو کند؛ ولی عملاً به گفته بسیاری از تحلیلگران رییس جمهور فعلی آمریکا پا جای پای ترامپ گذاشته و حتی در مواردی سختگیرتر از دولت پیشین با پناهجویان رفتار می‌کند.

برخی منتقدان این اقدام بایدن می‌گویند ماموران آمریکایی پناهجویان را در مرز مکزیک مورد آزار و اذیت و خشونت‌های غیرانسانی قرار می‌دهند. گفته می‌شود آدم ربایی در مرز‌های مکزیک جایی که پناهجویان منتظر اجازه آمریکا برای ورود به این کشور هستند افزایش یافته است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار