بیش از ۱۷۰ مهاجر در آب‌های لیبی غرق و ناپدید شدند

سازمان ملل متحد طی گزارشی اعلام کرد که ۷۰ مهاجر در آب‌های سواحل لیبی غرق و بیش از ۱۰۰ نفر نیز ناپدید شدند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از ورلد ریپابلیک، سازمان ملل متحد طی گزارشی از غرق شدن ۷۰ مهاجر طی هفته گذشته در آب‌های سواحل لیبی خبر داد. در جریان این حادثه، ۱۰۰ نفر نیز ناپدید شده اند که اطلاع دقیقی از وضعیت آن‌ها در دسترس نیست.

لانا وریکات، نماینده ویژه یونیسف در لیبی از غرق شدن ۷۰ مهاجر در حالی که قصد عبور از مدیترانه مرکزی را داشتند، خبر داد. این نقطه یکی از خطرناک‌ترین و کشنده‌ترین مسیر‌های مهاجرت در جهان است.

وریکات در بیانیه‌ای خواستار کمک به مهاجران و پناهندگان و همچنین تقویت عملیات جست‌وجو و نجات شد. وی همچنین بر اهمیت رسیدگی به ریشه‌های مهاجرت غیرقانونی و حمایت از حرکت ایمن کودکان و نوجوانان از طریق افزایش کانال‌های امن و قانونی تاکید کرد. این بیانیه مدعی است که یونیسف به همکاری با شرکای خود برای شناسایی جایگزینی ایمن‌تر برای عبور از دریا و راه حل‌های بلندمدت برای کودکانی که سعی در عبور از دریا دارند، ادامه خواهد داد.

لیبی از زمان مرگ معمر قذافی، رهبر فقید این کشور در سال ۲۰۱۱، در موقعیت آسیب پذیری قرار گرفته است و این کشور شمال آفریقا را به نقطه عزیمت مطلوبی برای مهاجران غیرقانونی بدل کرده است. مهاجران به دنبال سفر از طریق دریای مدیترانه برای رسیدن به بنادر اروپایی هستند.

سازمان بین المللی مهاجرت (IOM) گزارش داد که در مجموع بیش از ۳۱ هزار مهاجر غیرقانونی، از جمله زنان و کودکان، تاکنون در سال ۲۰۲۱ نجات یافته و به لیبی بازگردانده شده اند، در حالی که صد‌ها نفر دیگر در سواحل لیبی در دریای مدیترانه مرکزی کشته یا مفقود شده اند. سازمان ملل نیز تخمین می‌زند که تقریباً ۹۸۰ مهاجر در سال ۲۰۲۰ جان خود را از دست داده و یا کشته شده اند. 

مهاجران برای رسیدن به کشور مقصد مشکلات عدیده‌ای را متحمل می‌شوند. این مهاجران اگر از خطرات موجود در مسیر جان سالم به در ببرند، به دام مشکلات دیگری خواهند افتادند. شرایط نامطلوب محیطی، کمبود غذا، فشار‌های روانی، ناامیدی، خطرات محیطی، قاچاق انسان، درگیری و تنش تنها گوشه‌ای از این مشکلات است. مهاجرانی که قصد عبور از آب‌ها و رسیدن به کشور هدف را دارند، در قایق‌های لاستیکی نامناسب بار می‌شوند. کسانی که به مقصد نمی‌رسند، معمولا دستگیر شده و به زندان‌ها فرستاده می‌شوند. در زندان‌ها نیز اوضاع خوب نیست و این افراد در معرض خشونت‌هایی مانند کار اجباری، تجاوز و شکنجه قرار می‌گیرند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۴ ۰۳ دی ۱۴۰۰
خودشون غرقش کردن
آخرین اخبار