سرهنگ امیری؛

۹ دی، مهر ابطال بر تلاش‌های فتنه‌گران

فرمانده سپاه کوه‌چنار با بیان اینکه نهم دی ماه مهر ابطال بر همه تلاش‌های فتنه‌گران بود، گفت: ۹ دی بر اساس آیه ۲۲ سوره حج جزء شعاعر الهی است بنابراین می‌بایست جامعه تقوایی نسبت به بزرگداشت این روز اقدام کند.

به گزارش گروه باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، سرهنگ پاسدار علی امیری در آیین گرامیداشت سالگرد یوم الله نهم دی ماه و دومین سالگرد شهادت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی، گفت: خداوند متعال در آیه ۲۵ آیه انفال به فتنه به معنای بلا و مصیبت اجتماعی اشاره دارند؛ تخلّف از دین و دستورات الهى، مایه بروز فتنه و نزول عذاب الهى است.

او به موارد استعمال واژه فتنه در قرآن اشاره و افزود: فتنه در قرآن گاهی به معنی ابتلا و امتحان و در بعضی آیات به معنی آشوب و هرج و مرج و متزلزل کردن اعتقادات مردم است و طبق آیه ۲۵ سوره انفال فتنه ظلم و فتنه گر ظالم است.

فرمانده سپاه کوه‌چنار با اشاره به وقایع تاریخ شیعه و به خصوص جنگ جمل، تاکید کرد: در فضای فتنه گون هم فتنه‌گر باید دست از کار خود بردارد و هم خواص اهل حق باید به تبیین حق بپردازند.

سرهنگ امیری با بیان اینکه سکوت و انفعال خواص و نخبگان در هنگام فتنه پذیرفتنی نیست، تصریح کرد: اگر خواص و نخبگان در فتنه سکوت پیشه کنند در واقع شریک در ظلم فتنه‌گر هستند.

او، وقایع ۸ ماهه فتنه سال ۸۸ را موجب خدشه دار شدن حیثیت نظام دانست و خاطرنشان کرد: در فتنه سال ۸۸ متاسفانه افرادی برای رسانه‌های معاندین خوراک تهیه کردند و دشمنان قسم خورده نظام و اسلام را به اهداف شوم‌شان امیدوار کردند.

فرمانده سپاه کوه‌چنار با اشاره به یوم الله ۹ دی بیان داشت: آنچه ۹ دی را یوم الله کرد بصیرت مردم، حضور در صحنه و بیعت مجدد با مردم بود.

او با بیان اینکه نهم دی ماه مهر ابطال بر همه تلاش‌های فتنه‌گران بود، یادآور شد: ۹ دی بر اساس آیه ۲۲ سوره حج جزء شعاعر الهی است بنابراین می‌بایست جامعه تقوایی نسبت به بزرگداشت این روز اقدام کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار