متقاضیان مسکن ملی در آذربایجان غربی چقدر وام دریافت می‌کنند؟

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی میزان دریافت تسهیلات برای متقاضیان مسکن ملی را تشریح کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از  ارومیه، سیدمحسن حمزه‌لو  مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی در گفت و گو با خبرنگاران به میزان تسهیلات طرح نهضت ملی مسکن اشاره کرد و گفت: تسهیلات بانکی برای واحد‌های مسکونی در ارومیه مرکز استان سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال و سایر شهر‌های استان سه میلیارد ریال و مناطق روستایی ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال تعیین شده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر به تامین زمین برای تولید ٢٢۴ هزار واحد مسکونی اقدام شده است، تاکید کرد: تولید مسکن برای مردم از اولویت‌های این نهاد است و مقرر شده تا ۱۷۹ هزار واحد مسکونی تا چهار سال آینده در این استان ساخته و به متقاضیان تحویل داده شود.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی این ابلاغ عملیاتی دولت مردمی را گامی موثر در راستای محرومیت زدایی برشمرد و گفت: تاکنون با حمایت‌های دولت و دستگاه‌های اجرایی زمین مورد نیاز ۲۲۴ هزار واحد مسکونی در ۱۴ شهرستان آذربایجان‌غربی تامین شده است.

حمزه‌لو اظهار داشت: برنامه اجرایی قانون جهش تولید مسکن در آذربایجان‌غربی جلوتر از آیین‌نامه ابلاغی عملیاتی شده و با اینکه سهم استان در قانون تولید ١٧٨ هزار و ٩۶٢ واحد مسکن در مدت چهار سال تعیین شده، اما برای ٢٢۴ هزار واحد مسکن زمین تأمین شده است.

وی تحصیل ٢۴ هزار هکتار اراضی ملی در داخل حریم را اقدام برجسته در تأمین زیرساخت‌های لازم جهت تحقق قانون جهش تولید مسکن برشمرد و اظهار داشت: اراضی مطابق با ضوابط و مقررات طرح تفصیلی تأمین می‌شود و دسترسی آسان به خدمات زیربنایی یک اصل در اجرای طرح‌های حمایت از تولید و عرضه مسکن قلمداد می‌شود.

تاکنون نزدیک به ۴۰ هزار خانوار در استان آذربایجان غربی برای مسکن ملی ثبت نام کرده اند.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
شهرام عبدالهی
۱۴:۳۷ ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۱
در ارومیه این مسکن ملی در کدوم منطقه ساخته خواهد شد لطفا راهنمایی بکنید