لاوروف:

طالبان برای به رسمیت شناخته شدن باید دولت فراگیر ایجاد کند

وزیر خارجه روسیه تأکید کرد که به رسمیت شناختن رسمی طالبان به پیشرفت در تحقق وعده‌ها از سوی آنها بستگی دارد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه در مصاحبه خود گفته‌است که مسأله به رسمیت شناختن رسمی طالبان در حال حاضر امری زودهنگام است. تصمیم مثبت به تحولات در افغانستان بستگی دارد، به عبارت دقیق تر زمانیکه طالبان به وعده‌های خود از جمله ایجاد دولت فراگیر و مبارزه موثر با تهدیدات تروریستی و مواد مخدر عمل کنند، ما آن را به رسمیت می‌شناسیم.

وی ادامه داد: ما به صورت تدریجی با سایر اعضای جامعه جهانی در ارتباط با آن به سمت حذف طالبان از فهرست تحریم‌های شورای امنیت سازمان ملل حرکت خواهیم کرد که مبنایی را برای به رسمیت شناختن رسمی دولت جدید افغانستان ایجاد خواهد کرد.

 وی ادامه داد که مسکو همچنان با نمایندگان طالبان افغانستان که در این کشور روی کار آمده‌اند، ارتباطش را حفظ می‌کند. مبحث بشردوستانه در حال تبدیل شدن به یک حوزه مهم تعامل عملی در شرایط بحران اجتماعی و اقتصادی است.

وزیر امور خارجه روسیه گفت: مسکو در ماه‌های نوامبر و دسامبر ۲۰۲۱ چندین محموله کمک‌های بشردوستانه به افغانستان ارسال و به دانش آموزان افغان کمک کرد تا برای ادامه تحصیل به روسیه بیایند. نیروهای ما در وزارت دفاع روسیه سهم ارزشمندی در این تلاش‌های بشردوستانه دارند.

انتهای پیام/ ر

برچسب ها: لاوروف ، طالبان ، تحریم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار