بازگرداندن هزاران پناهجو از مرز‌های آمریکا به مکزیک

مقامات مکزیک اعلام کردند آمریکا از روز گذشته طرح بازگرداندن پناهجویان به داخل مکزیک را بار دیگر اجرایی کرده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، مقامات مکزیکی می گویند آمریکا بار دیگر در حال اجرای طرح بازگرداندن پناهجویان به خاک این کشور است. 

به گفته مقامات مکزیکی این اقدام که در راستای سیاست "در خانه بمان" ترامپ برای نگه داشتن پناهجویان در مرز‌های مکزیک تا مشخص شدن نتیجه دادگاه رسیدگی به پرونده مهاجرتی آنهاست از روز گذشته توسط دولت بایدن از سر گرفته شده است. پناهجویان در این طرح از شهر‌های مرزی آمریکا به شهر تیجوانا در مکزیک برگشت داده می‌شوند و باید در آنجا تا مدت زمان نامعلومی و گاهاً تا سال‌ها منتظر اعلام نتیجه پرونده مهاجراتی خود باشند.

تا به حال هیچ مقام آمریکایی به انتشار این خبر واکنش نشان نداده است.

آژانس پناهندگان آمریکا و سازمان‌های حقوق بشری از این اقدام دولت بایدن به شدت انتقاد کرده و گفته اند این اقدام می‌تواند منجر به افزایش خطر آدم ربایی، آزار و اذیت‌های جنسی و اخاذی در شهر‌های خطرناک مرزی در مکزیک شود.

براساس برنامه ترامپ برای پناهجویان در سال ۲۰۱۹ بیش از ۷۰ هزار مهاجر مجبور شدند هفته‌ها و حتی سال‌ها تا مشخص شدن نتیجه پرونده آن‌ها در دادگاه آمریکا در مکزیک منتظر بمانند.

علی رغم انتقاد‌های جو بایدن در سخنرانی‌های انتخاباتی خود از سیاست‌های مهاجرتی دونالد ترامپ و وعده‌های فراوان برای اصلاح این نظامی سیاسی در آستانه یک سالگی ورود بایدن به کاخ سفید به نظر می‌رسد نه تنها تغییری در این سیاست‌ها اعمال نشده که حتی در برخی موارد بایدن سیاست‌های شدیدتری را برای برخورد با پناهجویان اعمال کرده است.

در روز‌های اخیر مقامات دولتی آمریکا اعلام کردند با دستور جو بایدن دیوار‌های مرزی تا سن دیگو گسترش پیدا خواهد کرد تا از این طریق موج بیشتری از پناهجویان مجبور به ماندن در مکزیک در زمان مشخص شدن نتیجه پرونده درخواست پناهندگی خود باشند.

بایدن هفته گذشته از دادگاه عالی آمریکا خواسته بود دولتش را در اجرا یا عدم اجرای سیاست‌های مهاجرتی یاری کند. الخاندرو مایورکاس، وزیر امور داخلی مکزیک در این باره گفت: برنامه‌های مهاجرتی ترامپ دارای نقایص فراوان و هزینه‌های انسانی غیرقابل جبران است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۳ ۱۶ دی ۱۴۰۰
آمریکائیا باید تو کله پوکشون فرو کنن آمریکا اصلش مال سرخپوستاست نه اونا و باید دیر یا زود تحویلشون بدن
آخرین اخبار