سازه‌های آبی استان بوشهر ۳۰ میلیون مترمکعب باران را ذخیره کردند

مدیرعامل شرکت سهامی آب منطقه‌ای بوشهر گفت: در بارش های اخیر، سدهای استان به ویژه سد‌های آب آشامیدنی ۳۰ میلیون مترمکعب روان‌آب را ذخیره کردند.

باشگاه خبرنگاران جوان بوشهر- علی محمدی گفت: در پی فعالیت سامانه بارشی هفته گذشته  ۳۰ میلیون مترمکعب آب در سد‌های رئیسعلی دلواری، خاییز، تنگ ارم، اَخَند، اَرغون و حوضچه‌های تغذیه مصنوعی و بند‌های انحرافی ذخیره شد.

بارندگی‌های هفته جاری در استان بوشهر با وجود اینکه موجب بهبود وضعیت آب‌های زیرزمینی و ذخیره آب پشت سدهای استان شد اما خسارت‌هایی در شهرستان های دشتی و دیر و دشتستان و کنگان نیز بر جای گذاشت.

به گفته این مسئول دو سد آب آشامیدنی ارغون و تنگ ارم آبگیری مناسبی داشته‌اند که سد تنگ ارم با حجم مخزن ۴.۲ میلیون مترمکعب سرریز شد بنابراین آب آشامیدنی منطقه را با ضریب اطمینان بالایی تامین خواهد کرد.

به گفته مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان بوشهر تا پیش از بارندگی ها ۶۰ درصد سدهای استان خالی بود. 

محمدی می گوید: از ابتدای سال آبی یعنی مهر تاکنون، ۱۲۱ میلیمتر بارندگی در این استان ثبت شده که در مقایسه با میانگین بلند مدت ۳ درصد بیشتر است، اما در مقایسه با سال آبی گذشته ۲۱ درصد کمتر است.

به گفته مدیرعامل شرکت سهامی آب منطقه‌ای بوشهر آورد کل رودخانه‌های استان در سامانه بارشی هفته گذشته ۴۷۰ میلیون مترمکعب بود که بیشتر آن در حوضه آبریز‌ مُند رقم خورد.

سیلاب به ایستگاه‌های هیدرومتری، شبکه‌های آبیاری و زهکشی و پروژه‌های در حال ساخت این شرکت حدود ۲۱ میلیارد تومان آسیب زده است.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.