معاون راهداری استان همدان:

با متجاوزان به حریم راه‌ها برخورد می‌شود

اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای همدان در راستای اجرای حکم تبصره ۱۰ ماده ۶ اقدام به برخورد قانونی با متجاوزان به حریم قانونی راه‌های زیرپوشش خود کرده است.

باشگاه خبرنگاران جوان همدان- معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای همدان از اقدامات گسترده این اداره کل به منظور حفظ و آزادسازی حریم راه‌های استان خبر داد و گفت: حفظ و نگهداری حریم راه‌ها نیازمند یک تلاش همگانی است.

مسعود رستمی افزود: پاکسازی حریم راه، اصلاح قنو، شانه‌سازی، اصلاح شیب شیروانی، صیانت از حریم راه‌ها و رصد و فعال‌سازی گشت‌های راهداری از جمله اقدامات این اداره کل به منظور ایمن سازی و حفظ حریم راه‌ها بوده است.

معاون راهداری استان همدان تأکید کرد: از هم استانی‌ها انتظار می‌رود قبل از انجام هرگونه فعالیت در حریم راه با مراجعه به ادارات راهداری و حمل ونقل جاده‌ای شهرستان‌ها برای اخذ مجوز حریم راه اقدام کنند تا در جهت حفظ حریم راه به عنوان یک سرمایه مهم عمومی گام برداشته و سرمایه خود را از پیگرد قانونی و مجازات‌های مربوطه حفظ کنند.

رستمی اضافه کرد:مطابق قانون متخلفان و متجاوزان به حریم راه از پرداخت جزای نقدی تا حبس از سه ماه تا دو سال محکوم خواهند شد.

این مسئول تصریح کرد: راهداران، حریم راه را خط قرمز همیشگی خود می‌دانند و هرگونه تجاوز به حریم را به دقت دنبال کرده و از طریق قوانین مصوب کشوری و هماهنگی با نیروی انتظامی اقدامات لازم را به‌عمل می‌آورند.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای همدان در ادامه لذا از هم استانی‌ها خواست در راستای صیانت هر چه بیشتر از حریم راه‌ها با مأموران این اداره همکاری داشته باشند و در صورت مشاهده هرگونه تجاوز به حریم راه، مراتب را از طریق تلفن گویای ۱۴۱ برای اقدام به موقع به اطلاع راهداران استان برسانند.

مسعود رستمی یادآور شد: ساخت و ساز غیرمجاز در حریم راه‌ها یعنی استقبال از پیامد‌های ناگوار ترافیکی و ناامنی شدید در سطح محور‌ها و همینطور محدودیت اراضی برای توسعه و تعریض محور‌ها که این مسائل می‌تواند در سطح وسیع‌تر عاملی در جهت رکود توسعه همه جانبه این استان باشد.

انتهای پیام/د

برچسب ها: راهداری ، حریم راه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.