رفع مشکل تامین زمین برای نهضت ملی مسکن در سلماس

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی گفت: مشکل تامین زمین در شهرستان سلماس رفع شده و تاکنون بیش از ۳۰۰ قطعه از اراضی مازاد دولتی برای این طرح در نظر گرفته شده و آزادسازی شده اند.

باشگاه خبرنگاران جوان ارومیه -سیدمحسن حمزه‌لو  مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی گفت: در شهرستان سلماس بخشی از اراضی مورد نیاز ساخت مسکن تامین شده است و مشکلی از این بابت در شهرستان سلماس وجود ندارد.

وی تاکید کرد: با توجه به اینکه تامین زمین در شهرستان سلماس کمی زمان بر بود، به همین خاطر روند ثبت نام متقاضیان مسکن در این شهرستان هم‌چنان در حال انجام است.

وی ادامه داد: در حال حاضر اقدام‌ به تامین زمین برای تولید ٢٢۴ هزار واحد مسکونی شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی تاکید کرد: تولید مسکن برای مردم از اولویت‌های این نهاد است و مقرر شده تا ۱۷۹ هزار واحد مسکونی تا چهار سال آینده در این استان ساخته و به متقاضیان تحویل داده شود.

حمزه‌لو این ابلاغ عملیاتی دولت مردمی را گامی موثر در راستای محرومیت زدایی برشمرد و گفت: تاکنون با حمایت‌های دولت و دستگاه‌های اجرایی زمین مورد نیاز ۲۲۴ هزار واحد مسکونی در ۱۴ شهرستان آذربایجان‌غربی تامین شده است.

وی اظهار داشت: برنامه اجرایی قانون جهش تولید مسکن در آذربایجان‌غربی جلوتر از آئین‌نامه‌ ابلاغی عملیاتی شده و با اینکه سهم استان در قانون تولید ١٧٨ هزار و ٩۶٢ واحد مسکن در مدت چهار سال تعیین شده اما برای ٢٢۴ هزار واحد مسکن زمین تأمین شده است.

وی تحصیل ٢۴ هزار هکتار اراضی ملی در داخل حریم را اقدام برجسته در تأمین زیرساخت‌های لازم جهت تحقق قانون جهش تولید مسکن برشمرد و اظهار داشت: اراضی مطابق با ضوابط و مقررات طرح تفصیلی تأمین می‌شود و دسترسی آسان به خدمات زیربنایی یک اصل در اجرای طرح‌های حمایت از تولید و عرضه مسکن قلمداد می‌شود.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.