ادعای بلینکن: در صورت افزایش تجاوزگری روسیه، آماده تحریم و پاسخ نظامی هستیم

وزیر خارجه آمریکا مدعی شد در صورتی که روسیه تجاوزگری خود را افزایش دهد، تحریم‌ها و پاسخ نظامی در انتظار آن است.

باشگاه خبرنگاران جوان – آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا بار دیگر در سخنانی، روسیه را به تجاوزگری متهم کرد.

بلینکن در سخنانی در کنفرانس مطبوعاتی خود در واشنگتن مدعی شد: در صورتی که روسیه تجاوزگری خود را افزایش دهد، تحریم‌ها و پاسخ نظامی در انتظار آن است.

به گزارش شبکه آر تی روسیه، بلینکن مدعی شد: واشنگتن خواهان راه دیپلماتیک است؛ اما ما آماده هر چیزی هستیم.

وزیر خارجه آمریکا گفت: آمریکا نه تنها توانایی نظامی اوکراین را تقویت می کند و به این کار ادامه هم می دهد، بلکه به دنبال راه هایی برای تقویت اقتصاد این کشور نیز هست.

بلینکن در ادامه افزود: ما از سیاست درها باز ناتو حمایت می کنیم. من از این واضح تر نمی توانم بگویم درهای ناتو باز است و باز خواهد ماند. غرب خواهان اقدام متقابل است؛ اما تسلیم مسائلی که ار سوی روسیه مطرح می شود، نخواهد شد.

وزیر خارجه آمریکا در بخش دیگری از سخنانش مدعی شد: ما پاسخ رسمی مان به درخواست های امنیتی روسیه را امروز تحویل (روسیه) دادیم. پاسخ ما شامل ارزیابی اصولی و عملی درباره نگرانی هایی است که روسیه آن را برانگیخته است. این پاسخ شامل امکان برداشتن گامهایی متقابل و شفاف در خصوص استقرار نیرو در اوکراین است.

آنتونی بلینکن همچنین گفت: ما انتظار ادامه گفت و گوها با وزیر خارجه روسیه را داریم. پاسخ های امریکا با هماهنگی کامل با اوکراین و شرکای اروپایی خواهد بود.

وزیر خارجه آمریکا در ادامه افزود: واشنگتن به مسکو اطلاع داده است که کی‌یف آزادی در انتخاب هم پیمان هایش را دارد. پیام ما به شهروندان آمریکایی در اوکراین این است که به شکلی جدی، به دنیال ترک این کشور باشند.

او در ادامه افزود: این امر به روسیه بر می گردد که در خصوص چگونگی پاسخ تصمیم گیری کند و ما آماده هرگونه احتمالی هستیم. ناتو بایستی در خصوص گامهای آتی بحث کرده و تصمیم گیری کند و این کار به عهده آمریکا به تنهایی نیست.

وزیر خارجه آمریکا همچنین افزود: ما محتوای پاسخ مان به پیشنهادهای روسیه را فاش نمی کنیم و انتظار داریم روسیه هم از انتشار پاسخ ما به درخواستهای امنیتی خودداری کند.

گفتنی است اظهارات مکرر بلینکن در متهم ساختن روسیه به تجاوزگری در حالی مطرح می شود که زاخارووا در واکنش به این سخنان پیشتر گفت: آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا از تجاوز روسیه با لیز تراس، همتای انگلیسی اش صحبت می‌کند. نگاه کنید. چگونه ما به خودمان تجاوز کردیم. ما متجاوز داخل مرزهایمان هستیم!

زاخاروووا همچنین گفت در ماه‌های اخیر غرب تلاش کرده تا روسیه را به شکلی فزاینده به آمادگی برای حمله به اوکراین متهم کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۰۷:۵۸ ۰۷ بهمن ۱۴۰۰
اینو فورا باید ببرن تیمارستان
آخرین اخبار