اخبار نیروی انتظامی قزوین؛

مراقب پیامک‌های جعلی با عناوین قضایی باشید/ کشف بیش از ۳۰ تن کود شیمیایی قاچاق

مهم‌ترین حوادث قزوین امروز دوشنبه یازدهم بهمن ۱۴۰۰ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین - سرهنگ محمد علی فرهودی رئیس پلیس فتا استان گفت: در روز‌های اخیر برابر چندین مورد مراجعه شهروندان شهر قزوین و ارجاع پرونده کلاهبرداری از مراجع قضائی، در خصوص ایراد خسارت مالی، با روش ارسال پیامک جعلی از سامانه ثنا و یا دیگر عناوین قضایی با سرشماره‌های ناشناس به پلیس فتا، بررسی موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارشناسان فضای سایبری فرماندهی انتظامی استان قرار گرفت.

 در بررسی‌ها مشخص شد، فرد مجرم با ارسال پیامکی با محتوای مربوط به عناوین قضایی، به همراه یک لینک، برای مشاهده شکوائیه و سایر موضوعات احتمالی در خصوص شکایت از قربانی، موجب حساسیت وی شده و به محض وارد شدن به آدرس داده شده، یک بد افزار بر روی گوشی موبایل نصب شده، که اطلاعات کاربری کاربر را هک و حساب‌های بانکی او را خالی می‌کند.

با گذشت زمان و پیشرفت فناوری و اطلاعات شیوه و شگرده‌های کلاهبرداری هم تغییر شکل داده و افراد متخلف با روش‌های متنوع و گوناگون ازغفلت و نا آگاهی مردم سو استفاده و خسارتی را به آن‌ها وارد می‌کنند.

رئیس پلیس فتا استان با اشاره به اینکه شناسایی و دستگیری عامل یا عاملان کلاهبرداری در دستور کار قرار دارد از شهروندان خواست ضمن توجه به توصیه و هشدار‌های پلیسی از ورود به لینک‌های ناشناس خود داری و در صورت بروز هرگونه مشکل در فضای مجازی به سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir مراجعه کنند.

کشف بیش از ۳۰ تن کود شیمیایی قاچاق

فرمانده انتظامی استان گفت: برابر کسب خبری مبنی بر نگهداری مقادیر قابل توجهی کود شیمیایی قاچاق در یک واحد مسکونی در شهر قزوین، بررسی صحت و سقم موضوع در دستور کار ماموران پلیس امنیت اقتصادی استان قرار گرفت.

 ماموران پس از اخذ دستور قضایی به محل اعزام و در بازرسی از آن ۱۳۹ کیسه حاوی کود شیمیایی، که فاقد هرگونه مجور مثبته از اداره جهاد کشاورزی بود کشف و یک نفر را در این خصوص دستگیر کردند.

متهم ضمن تائید بزه انتسابی به دپو مقادیر قابل توجهی کود شیمیایی در یک از روستا‌های اطراف قزوین اعتراف کرد.

سردارابراهیمی با اشاره به اینکه در بازرسی از محل عنوان شده توسط متهم، ۴۶۰ کیسه کود شیمیایی قاچاق کشف شد، گفت: ارزش ریالی محموله کشف شده برابر نظر کارشناسان مربوطه بالغ بر یک میلیارد و ۱۹۸ میلیون ریال برآورد شده است.

دستگیری سارق کابل برق با ۴۰ فقره سرقت

فرمانده انتظامی استان گفت: در پی وقوع چندین فقره سرقت سیم برق و کابل‌های مخابراتی در شهرستان "آبیک" که باعث ایجاد نارضایتی عمومی شهروندان در این خصوص شده بود، شناسایی و دستگیری سارق یا سارقان در دستور کار ماموران پلیس آگاهی قرار گرفت.

 ماموران با رصد اطلاعاتی و بررسی‌های میدانی از آثار باقیمانده در صحنه جرم، هویت و مخفیگاه سارق را شناسایی کردند.

 ماموران در اقدامی غافلگیرانه متهم را دستگیر و در بازرسی از مخفیگاه وی، میزان قابل توجهی کابل سرقتی و تعدادی آلات و ادوات مربوط به سرقت کابل کشف کردند.

به گفته وی، متهم در تحقیقات پلیسی به ۴۰ فقره سرقت سیم برق و کابل‌های مخابراتی، در شهرستان "آبیک" اعتراف کرده است.

دپوی ۱۱۹ کیلو حشیش لو رفت

جانشین فرمانده انتظامی استان گفت: برابر رصد اطلاعاتی پلیس مبارزه با مواد مخدر استان قزوین و اطلاع سریع به پلیس شهرستان سیرجان مبنی بر نگهداری محموله سنگین موادمخدر در یک واحد مسکونی، بررسی صحت و سقم موضوع در دستور کار ماموران مبارزه با مواد مخدر این شهرستان قرار گرفت.

 پس از شناسایی دقیق و اخذ دستور قضایی لازم، چند اکیپ از ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر شهرستان سیرجان به محل اعزام و در بازرسی از آن ۱۱۹ کیلو گرم حشیش کشف کردند.

سرهنگ داود عبدالمالکی گفت: منزل مسکونی خالی از سکنه بود و شناسایی و دستگیری عامل نگهداری مواد در دستور کار ماموران است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار