۱۰۰ طرح کشاورزی در آذربایجان غربی آماده افتتاح

رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: همزمان با گرامیداشت دهه مبارک فجر ۱۰۰ پروژه بخش کشاورزی با هزینه یکهزار و ۲۴۵ میلیارد ریال در سراسر استان به بهره برداری می‌رسد.

باشگاه خبرنگاران جوان ارومیه - اکبر کرامتی گفت: از مجموع این پروژه ها، ۹۲ طرح در بخش آب و خاک و امور فنی و مهندسی با هزینه ۱۰۹ میلیارد ریال و اشتغالزایی ۵۴۵ نفر به صورت مستقیم و هشت طرح در زیر بخش معاونت توسعه بازرگانی و صنایع کشاورزی با هزینه یک هزار و ۱۳۶ میلیارد ریال و اشتغال زایی ۵۶ نفر به صورت مستقیم را شامل می‌شود.

وی می گوید: ۹۲ طرح سیستم‌های نوین آبیاری هم به منظور مدیریت بهینه در مصرف آب کشاورزی در سطح ۵۸۸ هکتار در این ایام آماده بهره برداری شده است.

به گفته رییس سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان غربی هشت طرح در زیر بخش معاونت توسعه بازرگانی و صنایع کشاورزی استان نیز شامل چهار طرح انبارداری و نگهداری محصولات کشاورزی در سردخانه با مجموع ظرفیت ۱۲ هزار و ۵۰۰ تن و سرمایه گذاری افزون بر ۹۵۸ میلیارد ریال و چهار طرح بسته بندی تخم مرغ و تخم بلدرچین بسته بندی میوه تازه نیز با ظرفیت بیش از ۱۶ هزار تن و سرمایه گذاری ۱۷۸ میلیارد ریال در سطح استان افتتاح می‌شود.

کرامتی گفت: با بهره برداری از طرح‌های زیر بخش آب و خاک برای ۵۴۵ نفر و طرح‌های زیر بخش معاونت توسعه بازرگانی و صنایع کشاورزی استان نیز برای ۵۶ نفر به صورت مستقیم اشتغالزایی می‌شود.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.