توافق فرانسه و امارات برای غارت منابع گازی یمن

سفیر فرانسه در یمن با هدف توافق درباره دریافت گاز در ازای دادن تسلیحات، با شیوخ شبوه معامله کرده است تا بتواند منابع یمن را غارت کند.

باشگاه خبرنگاران جوان - ژان ماری صفا، سفیر فرانسه در یمن روز شنبه دیدار‌های بیشتری با شیوخ شبوه در جنوب این کشور داشته است و هدف او از این سفرها تمهیدات لازم برای راه‌اندازی مجدد مهم‌ترین تأسیسات تولید گاز مایع در این استان به عنوان بخشی از توافق با امارات است.

به گزارش وبگاه خبر الیمنی، سفیر فرانسه با رهبران موسوم به «اتحاد متحد فرزندان شبوه»، که از سوی دولت فرانسه حمایت می‌شود و چندین شیوخ در این استان نفتی، دیدار کرد.

به گفته رسانه‌های محلی، در این نشست درباره ترتیبات عملیاتی تأسیسات ال ان جی بلحاف (Balhaf) که شرکت فرانسوی توتال حدود ۵۱ درصد از سهام آن را در اختیار دارد، گفت‌وگو شد.

فرماندار منصوب شده از سوی منصور هادی، رئیس‌جمهور مستعفی و فراری یمن در شبوه که وابسته به امارات هم هست از راه‌اندازی مجدد مهم‌ترین تأسیسات در اقتصاد ملی یمن همزمان با آغاز عملیات آزمایشی برای به کار انداختن مشعل ایستگاه در آینده‌ای نزدیک خبر داد.

اما زمان انجام این اقدامات نشان می‌دهد که روند عملیات ممکن است به نفع یمن نباشد، به‌ویژه که این اقدام با اعلام این‌که فرانسه در حال تقویت پدافند هوایی امارات است، همزمان شده که به وضوح نشان می‌دهد امارات که نیروهایش از این تأسیسات به عنوان پایگاه نظامی در دریای عرب استفاده می‌کنند، به این شرکت اجازه داد تا فعالیت خود را از سر بگیرد.

این اقدام امارات به عنوان بخشی از معامله‌ای است که شامل دادن گاز در ازای تسلیحات می‌شود، توافق‌هایی که امارات و عربستان سعودی در یمن برای تأمین مالی جنگ خود و دستیابی به دستاورد‌های اقتصادی به تصویب رساندند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار