فرماندار اسلام آباد غرب:

پروژه انتقال آب از سد آزادی به اسلام‌آباد غرب نیازمند توجه است

فرماندار اسلام آباد غرب گفت: تکمیل پروژه انتقال آب از سد آزادی شهرستان دالاهو به اسلام‌آباد غرب نیازمند اختصاص اعتبار از محل اعتبارات اجرای پروژه‌های سد است.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه- جهانبخش حیدری در آئین افتتاح پروژه‌های آبرسانی حمیل، گفت: اگر در ادامه سال زراعی بارندگی‌ها رخ ندهد به دلیل آن‌که اغلب منابع آبی شهرستان اسلام‌آباد از طریق چاه‌ها و منابع زیرزمینی تأمین می‌شود، امکان مواجهه با تنش‌های آبی در شهرستان اسلام آباد غرب وجود دارد.

 اقدامات خوبی در حوزه منابع آب در شهرستان اسلام آباد غرب صورت گرفته، اما این اقدامات در راستای تثبیت اوضاع انجام شده و برای بهبود آن نیازمند تلاش بیشتر است.

طرح بلند مدتی که برای انتقال آب از سد آزادی در شهرستان دالاهو با هدف تأمین آب شهرستان اسلام آباد غرب با جمعیت ۱۰۰ هزار نفری پیش بینی شده، درصد کمی پیشرفت داشته است.

تکمیل پروژه انتقال آب از سد آزادی شهرستان دالاهو به اسلام‌آباد غرب نیازمند اختصاص اعتبار از محل اعتبارات اجرای پروژه‌های سد است تا فعالیت‌ها از سرگیری شود؛ برای رسیدن به این مهم نیاز است نماینده شهرستان‌های اسلام آبادغرب و دالاهو تلاش ویژه‌ای داشته باشند.

 با انجام این پروژه شهر اسلام آباد غرب و روستا‌های اقماری می‌تواند در آینده از تأمین آب مطمئن باشند و بسیاری از مشکلات حوزه آب به واسطه آن قابل حل است.

 در بخش حمیل با ۱۶ هزار نفر جمعیت، ۳۴ هزار هکتار زمین زراعی فعال است، اما فقط چهار هزار هکتار آن به صورت آبی اداره می‌شود و مابقی دیم هستند.

توجه به حل مشکلات منابع آب می‌تواند باعث رونق کشاورزی که یکی از منابع مهم تولید ثروت در استان کرمانشاه است، باشد.

انتهای پیام/ ط.پ

برچسب ها: آبرسانی ، سد ، آب و فاضلاب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.