۴۰ هزار واحد مسکونی در استان بوشهر ساخته می‌شود

معاون امور عمرانی استاندار بوشهر گفت: در اجرای طرح نهضت ملی مسکن ۴۰ هزار واحد مسکونی در ۴۰ شهر استان ساخته می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان بوشهر- محمد هادی رستمیان معاون امور عمرانی استاندار بوشهر در جلسه شورای تامین مسکن استان بوشهر با بیان اینکه در کشور سالانه یک میلیون واحد مسکونی ساخته می‌شود بیان کرد: در مدت چهار سال چهار میلیون واحد مسکونی در استان‌ها ساخته می‌شود که سهمیه هر استان تعیین شده است.

او با اشاره به سهمیه استان بوشهر در طرح ملی نهضت مسکن ادامه داد: در اجرا طرح نهضت ملی مسکن در مدت ۴ سال ۴۰ هزار واحد مسکونی در ۴۰ شهر استان بوشهر ساخته و در مدت یکسال آینده ساخت ۱۰ هزار واحد مسکونی آغاز می‌شود.

معاون امور عمرانی استاندار بوشهر با اشاره به تشکیل شورای مسکن استان بوشهر و تأکید بر همکاری دستگاه‌های اجرایی استان برای تأمین زمین عنوان کرد: برای تسریع در ساخت واحد‌های مسکونی در شهر‌ها و روستا‌ها اقدامات مهمی تدوین شده و باید حداکثر تا ۱۵ روز نسبت به تخصیص زمین برای عملیاتی شده طرح ملی نهضت مسکن در شهر‌های ۴۰ گانه استان اقدام شود.

رستمیان از تعیین میزان سهمیه هر شهر و روستا بر اساس ثبت‌نام متقاضیان خبر داد و بیان کرد: در این راستا اقداماتی در آغاز ساخت از سوی اداره کل راه و شهرسازی، بنیاد مسکن و شرکت عمران عالیشهر انجام شده است.

او ۴ شاخصه اصلی ساخت مسکن را مورد اشاره قرار داد و افزود: تأمین زمین، منابع مالی، ساختمانی، انتخاب سازنده و پیمانکار از شاخصه‌های اصلی اجرایی شدن طرح ملی نهضت مسکن است که گام‌های لازم در این عرصه برداشته شده است.

معاون امور عمرانی استاندار بوشهر با بیان اینکه سالانه ۱۰ هزار واحد مسکونی در ۴۰ شهر استان ساخته می‌شود گفت: دستگاه‌های ذیربط باید حداکثر تا ۱۵ روز آینده نسبت به تخصص زمین اقدام کنند که همکاری ادارات راه و شهرسازی، منابع طبیعی، بنیاد مسکن و تشکیل جلسات تخصصی ضروری است.

رستمیان از تأمین منابع مالی برای تسریع در اجرا طرح ملی نهضت مسکن خبر داد و بیان کرد: همکاری بانک‌های عامل در اجرا این طرح مورد توجه قرار دارد.

او با اشاره به اینکه واحد‌های نهضت ملی مسکن در ۴۰ شهر و ۲ شهر جدید عالیشهر و نایبند ساخته می‌شود عنوان کرد: در ساخت این واحد‌های مسکونی تلاش جهادی مورد توجه ویژه قرار دارد و باید تلاش شود زمین مورد نیاز طرح‌ها در اسرع وقت تأمین و در اختیار سازندگان قرار بگیرد.

انتهای پیام

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.