روایت زندگی فرمانده نابغه مدافع حرم در پرس تی‌وی

مستند «مردی با آرزو‌های بزرگ» درباره یکی از فرماندهان شهید مدافع حرم روی آنتن شبکه پرس تی‌وی می‌رود.

باشگاه خبرنگاران جوان - مستند «مردی با آرزو‌های بزرگ» به زندگی و حماسه شهید مرتضی حسین پور (حسین قمی) یکی از فرماندهان بزرگ و نابغه مدافع حرم می‌پردازد.

این مستند روایتی است از چرایی و چگونگی شهادت مرتضی حسین پور در عملیاتی که اهمیتی حیاتی برای نیرو‌های مقاومت و ارتش سوریه داشت.

مستند «مردی با آرزو‌های بزرگ» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی مهدی نعمت‌اللهی به این موضوع اشاره دارد که مشکل اصلی در عراق و سوریه کمبود نیروی انسانی نبود، بلکه ارتش این کشور‌ها بیش از همه چیز به کمک مستشاران مجرب نظامی نیاز داشتند.

افسرانی کارکشته‌ای مثل مرتضی حسین‌پور یا همان حسین قمی که جنگ در کوهستان، شهر‌ها و دشت‌های باز را بلد بودند. شهید حسین‌پور در کنار همه مهارت‌هایش زبان عربی را هم به لهجه‌های گوناگون بلد بود. او سن و سال زیادی نداشت، اما آنقدر در مأموریت‌های رزمی موفق ظاهر شده بود که همه از او به عنوان یک ژنرال کهنه‌کار یاد می‌کردند.

در این مستند می‌بینیم که شهید قمی ابتدا به سوریه رفت، اما با حمله داعش به عراق برای کمک به فرماندهان بسیج مردمی به این کشور فراخوانده شد. این شهید سرانجام در مرداد ۱۳۹۶ در یورش داعش به یکی از پایگاه‌های مقاومت به شهادت رسید، یعنی همان روزی که تروریست‌ها توانستند یکی از نیروهایش یعنی محسن حججی را ابتدا اسیر کنند و بعد به شهادت برسانند.

مستند «مردی با آرزو‌های بزرگ» روز چهارشنبه ساعت ۱۴:۰۰ به وقت تهران از شبکه پرس تی‌وی پخش می‌شود. بازپخش این برنامه نیز همان روز ساعت ۰۰:۰۰ و پنج شنبه ساعت ۰۵:۰۰ و جمعه ساعت ۱۱:۰۰ و شنبه ساعت ۱۸:۰۰و یکشنبه ساعت ۱۸:۰۰ روی آنتن خواهد رفت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار