رویترز:

اتحادیه اروپا دارایی‌های پوتین و لاوروف را مسدود می‌کند

خبرگزاری رویترز اعلام کرد مقامات اتحادیه اروپا قصد دارند دارایی‌های رئیس‌ جمهور و وزیر خارجه روسیه را مسدود کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان - خبرگزاری رویترز به نقل از یک مقام اروپایی اعلام کرد سران اتحادیه اروپا تصمیم گرفتند دارایی‌های «ولادیمیر پوتین» رئیس‌ جمهور و «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه را در تمامی کشور‌های عضو این اتحادیه مسدود کنند.

در همین راستا نشریه فایننشال تایمز به نقل از ۳ منبع آگاه در اتحادیه اروپا گزارش داد که اتحادیه اروپا در حال برنامه ریزی برای مسدود کردن دارایی‌های رئیس جمهور پوتین و لاوروف وزیر امور خارجه تحت بسته تحریمی است که تا روز جمعه به اجرا در خواهد آمد.

بنابر گزارش فایننشال تایمز، تمایل پوتین و لاوروف برای باز نگه داشتن فرصت‌های دیپلماتیک باعث شده ممنوعیت سفر برای آن‌ها در این بسته‌های تحریمی نباشد.

چهارشنبه هفته جاری نیز اتحادیه اروپا در واکنش به اقدام اخیر روسیه برای به رسمیت شناختن مناطق شرقی اوکراین، بسته تحریمی خود علیه چندین فرد و نهاد را نهایی کرد و مدعی شد در چارچوب تحریم‌های موجود، اتحادیه اروپا اقدامات محدود کننده‌ای علیه تمام ۳۵۱ عضو دومای دولتی روسیه وضع کرده است که در تاریخ ۱۵ فوریه برای به رسمیت شناختن لوهانسک و دونتسک به عنوان دو جمهوری رأی دادند.

وزارت خارجه روسیه با بیان آن‌که با اقدمات تلافی‌جویانه سختی پاسخ تحریم‌های اتحادیه اروپا را می‌دهد نیز در این خصوص اعلام کرد مسکو روز پنجشنبه متعهد شد به تحریم‌های غیردوستانه اتحادیه اروپا که به دلیل حمله روسیه به اوکراین اعمال شده است، پاسخ دهد.

جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا هم شب گذشته اعلام کرد همه گزینه‌ها علیه روسیه روی میز است، تحریم روسیه از طریق سوئیفت همیشه یک گزینه است، اما در حال حاضر برنامه‌ای برای استفاده از آن وجود ندارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
حسین احمدی
۰۴:۰۱ ۰۷ اسفند ۱۴۰۰
وای که چقدر پوتین ناراحت میشه ازین کارشون این گزینه رو که چهل ساله روی ایران گفتید هیچ شکری نخوردید دیگه این جمله تاثیری نداره حتی روی برادرانمان در یمن و فلسطین و سوریه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۴۴ ۰۷ اسفند ۱۴۰۰
حساب های بانکی آقای مدودف را مسدود کنید
آخرین اخبار