اصفهان تولید کننده نان سبوس دار در کشور

عضو اتحادیه نانوایان شهرستان اصفهان گفت: اصفهان پایتخت احیای نان‌های سبوس دار در کشور، تنوع پخت زیادی دارد.

فرید نقشینه افزایش زمان پخت و تخمیر و حذف آرد سفید از ترکیب پخت نان را از ویژگی‌های نان‌های سبوس دار بیان کرد و گفت: کیفیت آرد استان مطلوب و میزان تولید آرد سبوس دار (تضمین کننده سلامت گوارش بدن) در استان اصفهان بیشتر از تمام استان‌هاست.

او ۵۵درصد از نانوایان استان اصفهان با آرد دولتی یارانه یک و ۴۵ درصد دیگر نیز به صورت یارانه دو پخت می‌کنند گفت: قیمت نان بر اساس مصوبه کارگروه ویژه گندم، آرد و نان استان تعیین می‌شود.

نقشینه به انتخابات اتحادیه نانوایان اصفهان که ۲۳ اسفند برگزار می‌شود اشاره کردو گفت: در انتخابات این اتحادیه ۲۵ کاندیدا برای تصدی ۷ کرسی هئیت مدیره و ۴ کاندیدا هم برای انتخاب یک بازرس برای فعالیتی ۴ ساله رقابت می‌کنند.

عضو اتحادیه نانوایان شهرستان اصفهان با بیان اینکه افرادی حق رأی دارند که در شهر اصفهان دارای پروانه کسب معتبر باشند گفت: ساماندهی وضع نانوایان و رفع مشکلات سهمیه‌بندی آرد و احیای نان‌های سنتی، بررسی روش‌های نوین پخت و آموزش بهینه‌سازی چرخه تولید قوت غالب مردم از عمده وظایف اعضای هیئت مدیره اتحادیه نانوایان است.

بیش از هزارو ۵۰۰ نانوایی در اصفهان دارای مجوز فعالیت هستندو متقاضیان زیادی برای احداث نانوایی آزاد پز وجود دارد که نیازمند ساماندهی است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.