نخستین دستگاه "سی‌تی آنژیوگرافی" در شهر مرزی سردشت راه‌اندازی شد

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان سردشت گفت: برای نخستین بار دستگاه "سی‌تی آنژیوگرافی" که بهره گیری از تکنولوژی سی تی اسکن جدید ۱۶ اسلایدی را ممکن می‌کند، در این شهرستان مرزی راه اندازی شد.

داود آتشی گفت: با افتتاح و راه اندازی این دستگاه، انجام سی تی آنژیوگرافی جهت تشخیص و ارزیابی بسیاری از بیماری‌های عروق خونی یا شرایط وابسته به آن‌ها شامل تومورها، جراحات، گرفتگی‌ها، آنوریسم‌ها، پارگی عروق، لخته‌های خونی، رگ‏‌های خونی نامنظم مانند انواع ناهنجاری‏‌های عروق، ناهنجاری‌های مادرزادی (مربوط به زمان تولد) سیستم قلبی- عروقی و سی تی آنژیو گرافی ریه برای اولین بار در این شهرستان امکان پذیر شد.

به گفته آتشی: نخستین سی تی آنژیو گرافی این شهرستان نیز امروز بر روی یک بیمار ۴۶ ساله توسط کادر بیمارستان امام خمینی (ره) سردشت انجام و نسخه لازم جهت مداوا تحویل بیمار داده شد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان سردشت می گوید: قبل از این بیماران جهت انجام این خدمات به شهر‌های اطراف از جمله نقده و ارومیه اعزام می‌شدند که با توجه به زمان بر بودن پذیرش بیماران به ویژه برای بیماران اورژانسی، معضل و مشکلات زیادی برای بیماران بوجود می‌آمد که منبعد این خدمات در شهرستان سردشت فراهم شده است.

آتشی گفت: با توسعه فضای درمانی و بهره‌مند شدن از تجهیزات و امکانات به روز پزشکی شاهد کاهش مراجعات شهروندان به مراکز شهر‌های همجوار یا مرکز استان جهت انجام خدمات درمانی خواهیم بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.