هشدار بازپرس درباره پرونده مرگ خانم بازیگر

چند روز پس از مرگ دردناک زهره فکور صبور، بازیگر معروف سینما و تلویزیون در آپارتمانش، بازپرس پرونده به منتشرکنندگان شایعات درباره این پرونده در فضای مجازی هشدار داد.

جسد زهره فکورصبور شامگاه سه‌شنبه، دهم اسفند ماه در آپارتمانش در حوالی قلهک کشف شد. از همان زمان تیم جنایی تحقیقات خود را در این پرونده آغاز کرد. خانم بازیگر همسر یکی از تهیه‌کنندگان مطرح بود و این مرد نخستین کسی بود که پس از ورود به خانه با جسد بی‌جان او که در اتاق خواب افتاده بود روبه‌رو شده و پلیس و اورژانس را خبر کرده بود.

تیم جنایی در کنار جسد چند ورق قرص پیدا کرد. پزشکان علت اولیه مرگ را مسمومیت دارویی اعلام کردند. با وجود این جسد برای انجام آزمایش‌های تخصصی‌تر با دستور قاضی محمدرضا صاحب‌جمعی، بازپرس پرونده به پزشکی قانونی انتقال یافت.

از همان زمان، افرادی شایعه پراکنی در ماجرای مرگ خانم بازیگر را شروع کردند و با اظهارنظر‌های غیرواقعی به این ماجرا دامن زدند.

قاضی محمدرضا صاحب‌جمعی در این‌باره می‌گوید: متأسفانه در این ماجرا اظهارنظر‌های مغرضانه‌ای مطرح شده که موجب التهاب در فضای مجازی و همچنین آزرده‌خاطر شدن خانواده متوفی شده است. باید تأکید کنم که قطعا مراجع قضایی با افرادی که چنین شایعاتی را منتشر می‌کنند یا به آن دامن می‌زنند برخورد جدی و قانونی خواهد کرد.

بازپرس جنایی با اشاره به اظهارنظر‌های مغرضانه گفت: به‌دنبال انتشار خبر مرگ خانم بازیگر عده‌ای شروع کردند به اظهارنظر درباره علت مرگ وی. حتی در فضای مجازی عنوان شد که خانم بازیگر حدود ۱۰۰قرص مصرف کرده است. این نکته واقعا برای ما جای سؤال دارد که با چه استنادی این شایعه عجیب انتشار یافته است؟ چطور به راحتی تعداد قرص‌ها را دقیق اعلام می‌کنند درصورتی‌که هنوز پزشکی قانونی علت اصلی مرگ و نتیجه آزمایش‌های سم‌شناسی را اعلام نکرده است.

بازپرس جنایی ادامه داد: پس از کشف جسد، تحقیقات قضایی از خانواده و همسر این بازیگر آغاز شده و جسد نیز به پزشکی قانونی انتقال یافته و دستور بررسی بیشتر و آزمایش‌های تخصصی‌تر برای روشن شدن علت اصلی مرگ و همچنین آزمایش سم‌شناسی را داده‌ام.

وی در ادامه به شایعه‌پراکنان هشدار داد: به‌دنبال تسویه حساب‌های شخصی در فضای مجازی نباشید و به رعایت قانون پایبند باشید. برخی ادعا کرده‌اند که متوفی دارای افسردگی بوده که حتی این موضوع هم اثبات نشده است.

منبع: همشهری

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲۰
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۱۴:۴۳ ۲۰ اسفند ۱۴۰۰
ای بابا بازیگری که واقعادوستش داشتم فوت شده ولی اینکه چجوری وچراش چه فایده مطمئنم آخرشم رازشوبه مانمیگن
Iran (Islamic Republic of)
سلام
۰۹:۴۸ ۱۹ اسفند ۱۴۰۰
اگر مثل آدم پلیس به خبر نگاران بگه چی شده هیچ وقت این همه شایعه ساخته نمیشه . مگه میشه در یک محله کسی فوت کنه و صاحب متوفی حرفی نزنه که چی شده و مشکلی پیش نیاد و شایعه ای درست نشه . واقعا حماقت در این حد از طرف هر کس که باشد عجیب است .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۲ ۱۹ اسفند ۱۴۰۰
اخه اصلا به شما چه که بدونی چی شده!!!مگه بقیه مییان از کار شما سر در مییارن
ادم اگر به ارزشهای اخلاقی و انسانی پایبند باشه این مشکلات و فضولی ها هم وجود نخواهد داشت
Iran (Islamic Republic of)
فرزاد
۰۸:۴۶ ۱۹ اسفند ۱۴۰۰
سلام .. ... حیف حیف حیف .... چی بگم .. باید علت این نوع مرگ هاب بی دلیل ریشه یابی بشه ... که امید یک ملت به فنا نره ... خیلی خیلی دوسش داشتم ... خیلی خیلی حیف شد ... صداش خیلی ناز بود و نگاهش خیلی محبت آمیز .. و عاشقانه بود ... خیلی خیلی هم خوشکل بود ....
United States of America
ناشناس
۰۳:۳۹ ۱۹ اسفند ۱۴۰۰
وقتى بدن متوفى به پزشكى قانونى برده مى شود ، تمام ازمايشها ونمونه بردارى انجام مى شود و ديگر احتياجى نيست كه بدن را نگه دارند جواب هم بعدا داده مى شود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۶ ۱۸ اسفند ۱۴۰۰
توسط خطای انسانی کشته شده
Iran (Islamic Republic of)
سامان
۱۴:۲۵ ۱۸ اسفند ۱۴۰۰
خدا رحمتش کنه . واقعا نقش ایشون در فیلم دردسر های عظیم رو هیچ وقت فراموش نمیکنم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۴ ۱۸ اسفند ۱۴۰۰
حیف شد خیلی جذاب بودن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۴ ۱۸ اسفند ۱۴۰۰
به هر کسی هر تهمتی بزنی قطعا در این دنیا که دار مکافات هست بهت میزنن این دین ماست که کاملا منطبق با عقل و روانشانسی هست خیلی مراقب باشیم
Iran (Islamic Republic of)
عمار
۱۲:۰۶ ۱۸ اسفند ۱۴۰۰
بنام خداوند جان و خرد :
چرا هنوز که جواب آزمایشات مختلف تخصصی از پزشک قانونی بیرون نیامده اجازه دادیت جسد را دفن کنند آیا نباید تا مشخص شدن کامل این مرگ مشکوک و مرموزانه جسد را در سردخانه ازش محافظت و نگهداری می کردیدتا آزمایشات نتیجه کامل و نهایی را بدهد بعد دستور دفن جسد را بدهید آیا متوفا خودکشی کرده یا خودکشی جلوه داده شده است باید محققان این پرونده به صورت مجدانه و شفاف و دقیق برای ملت ایران در رسانه های خبری بازگو و مشخص کنند با تمامی جزئیاتش که واقعیت این مرگ مشکوک مرموز چه بوده است تا جلوی هر گونه شایعه پراکنی گرفته شود به قول معروف میگه جلوی دروازه شهر را می شود بست ولی جلوی دهان مردم را نمی شود بست مگر از طریق قانونی خودتان خبر شفاف و دقیق را منتشر کنید تا به تمامی شایعات پایان دهید مرگ یک سیلبریتی سینما و تلوزیون ایران بوده برای همینه که هر کسی یه چیزی به فکرش می رسد و می گوید چرا کههنوز به قول خودتان واقعیت این مرگ مشکوک و مرموزانه مشخص نشده است . والسلام و صلوات التماس دعا .
Iran (Islamic Republic of)
برانکو ایوانکوویچ
۱۴:۲۷ ۱۸ اسفند ۱۴۰۰
زیاد بود نخوندم ؛/
Iran (Islamic Republic of)
فرناز مجیدی
۱۵:۲۵ ۱۸ اسفند ۱۴۰۰
من خوندم چیز خاصی نگفت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۲ ۱۸ اسفند ۱۴۰۰
احسنت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۴ ۱۸ اسفند ۱۴۰۰
نگارش برخی وازگان در متن بالا نادرست است مانند
بنام =مشهور
درست این است که بنویسیم :
به نام = با نام و یاد و اسم خدا آغاز شود

متوفا >>نادرست است
متوفی =فردی که از دنیا رفته است =مرده=مرحوم(اگر مرد باشد ) و مرحومه (اگر زن باشد )
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۶ ۱۸ اسفند ۱۴۰۰
به تو چه ربطی داره آخه انقدر پیگیری
Iran (Islamic Republic of)
حامد
۲۲:۴۸ ۱۸ اسفند ۱۴۰۰
چی میگی برا خودت کی گفته برای دفن جنازه حتما باید نتیجه آزمایش بیاد؟
آزمایشات مورد نیاز رو می گیرن و جواز دفن رو صادر میکنن.
جواب آزمایشات بر اساس نوع آزمایش زمان بره ، پس اعلام دقیق نوع مرگ هم زمان بره!
علت اینکه مردم ما هم هر فکری به ذهن شون خطور میکنه رو علت فوت میدونن، هم وابستگی بیش از حد به فضای مجازی بدون آموزش و فرهنگ سازی و عادت کردن به شایعه سازی هستش.
وگرنه اصلا به چه دلیل باید به این موضوع فکر کرد؟ ایشان یه انسان بود مثل بقیه انسان های روی این کره خاکی ، حالا به هر دلیلی فوت شده اصلا به من و شما چه مربوطه که به چه دلیل فوت کردن؟ فقط اگه جنایی بوده به پلیس مربوط میشه و در اون زمان شما میتونید فقط بعد از پیدا شدن عامل فوت شدن در این باره صحبت کنید (البته این هم محدوده).
داشتن اطلاعات خوبه ولی شایعه سازی و صحبت بی مورد درباره فوت یک نفر ، فقط و فقط غم و اندوه خانواده اون فرد رو بیشتر می کنه.
لطفا به جای زدن تهمت و انتظارات بی مورد ، اطلاعات خودتون رو بالا ببرید و به اطرافیان خود یاد بدین دنبال شایعه سازی و آزار و اذیت خانواده مرحوم نباشند.
درسته نمیشه جلوی همه شایعه سازها رو گرفت ولی میتونید با یادگرفتن این مورد که شما ماشین لایک نیستید (قرار نیست هر پست و استوری که میبینید رو لایک کنید) از پخش اون شایعه جلوگیری کنید.
شرمنده زیاد شد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۳ ۱۸ اسفند ۱۴۰۰
خودش داره میدوزه ومیبافه! از یه طرف میگه در دروازه و دهن مردم و...از یه طرف میگه چرا دفن کردید؟
خوبی شما؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۳۸ ۱۹ اسفند ۱۴۰۰
تویی که گفتی نخوندی و تو که میگی چیز خاصی نیست, جفتتون بی سوادید و خوندن بلد نیستید, اول برید سواد کسب کنید بعد چرت و پرت بگید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۱ ۱۹ اسفند ۱۴۰۰
لطفا با اسم کوچک واقعی خودت نظرتو بگو و با استفاده و سوء استفاده از اعتبار اسامی خاص در نظر مخاطبان، به نظر خود اعتبار نده.
Iran (Islamic Republic of)
م
۲۲:۴۳ ۱۹ اسفند ۱۴۰۰
این حرفت کاملا اشتباهه اون مرحومه کی گفته چند روز داخل سردخونه داشته باشن که چی خانواده مرحوم سرگردان بشن خود روح مرحوم سرگردان باشه حرفت از اساس غلط است
آخرین اخبار