شناسایی و رصد پدیده‌های مختلف با ماهواره «نور ۲» سپاه پاسداران

فرمانده فضایی نیروی هوافضای سپاه گفت: ماهواره «نور ۲» پدیده‌های مختلف را از ارتفاع بالا رصد و اطلاعات آن‌ها را به ایستگاه‌های زمینی ارسال می کند.

سردار علی جعفرآبادی گفت: ماهواره «نور ۲» دومین تلاش سپاه پاسداران بعد از پرتاپ ماهواره «نور ۱» در ۲۲ ماه قبل بود. پس از «نور ۱»، یک سری بهینه‌سازی و اصلاحات روی ماهواره انجام شد و در نهایت ماهواره چندمنظوره «نور ۲» در ارتفاع ۵۰۰ کیلومتری زمین قرار گرفت.

نیروی هوافضای سپاه پاسداران همزمان با اعیاد شعبانیه دیروز سه‌شنبه با استفاده از ماهواره‌بر سه مرحله‌ای قاصد، ماهواره «نور ۲» را از کویر شاهرود در مدار ۵۰۰ کیلومتری زمین قرار داد.


بیشتر بخوانید


به گفته سردار جعفرآبادی، راه پرتاب ماهواره‌ها قطعاً ادامه پیدا خواهد کرد و انواع مختلفی از ماهواره‌ها را به مدار زمین پرتاب خواهیم کرد؛ البته در این مسیر تنها نخواهیم بود و در دولت جدید در سال‌های آتی ماهواره‌های دولتی و حتی بخش خصوصی نیز توسط وزارت دفاع و سپاه به فضا پرتاب خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
نصر من الله وفتح القریب
۰۸:۲۷ ۲۲ اسفند ۱۴۰۰
با سلام ودرود بر ولی عصر عج صاحب الزمان ورهبر فرزانه انقلاب ودرود بر شهیدان وسربازان وپاسداران مومن کشورم ایران. دست خدا همراهتان خداوند خودش پشتیبان ونگهدار شما سربازان وپاسداران وطن باشد به شما که مایه فخر ایرانید افتخار می کنیم .کور باد هر کس نمی تواند این افتخارات را ببیند ومرده باد آن کسانی که برای شما بد می خواهد وخداوند هدایت کند تمام آن کسانی که از روی نا آگاهی حرف های ناامید کننده می زنند.امام علی ع یارتان
Germany
ناشناس
۰۴:۰۴ ۲۲ اسفند ۱۴۰۰
من به ایران وایرانی بودنم افتخارمیکنم و طول عمرازخدای منا برای رهبرمعظم ایران خواهانم
Iran (Islamic Republic of)
توحید
۱۹:۵۵ ۱۹ اسفند ۱۴۰۰
دست مریزاد به عزیزانمان که بدون کمترین ایرادو کمترین هزینه بهترین و ابرقدرتمندترین کشور دربحث دفاعی و امنیتی باشیم باید در مقابل دشمنان کفتار قدرتمند باشیم قابل توجه گدایان غرب گرا اینم دروغه هاهاها
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۶ ۱۹ اسفند ۱۴۰۰
انوایی که دم از عزت این ماهواره میزنند درست .عزت اونی هست که دولتمردان ونیروهای نظامی بفکر معشیت مردم باشند فقر ریش کن کنند ایلان تو همون امریکا روزی چند تا ماهواره وچه تلسکوپهایی هوا میکنند ولی در کره شمالی هم ماهواره هوا میکنند چه زندگی هست اما کره جنوبی هم نه ماهواره هوا میکند نه ادعا دارد ولی زندگیشون ببین صنعتشون دنیارا گرفته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۳ ۱۹ اسفند ۱۴۰۰
بس کن دیگه تکرار این حرفهای مضخرف رو. تو همون آمریکا ۶۰۰ هزار نفر بیخانمان هست که تو خیابون و فاضلاب شهری زندگی می‌کنند، ۲۰ میلیون نفر تو کانکس زندگی می‌کنند، بیمه درمانی همگانی نداره، یک درصد ثروتمند جامعه از کل طبقه متوسط سرمایه بیشتری دارند و با همه مشکلاتی که مردم عادی آمریکا دارند بیش از ۷۰۰ میلیارد دلار بودجه نظامی و ۷۵۰ پایگاه در سرتاسر دنیا داره که برای دوشیدن مردم دنیا به نفع اون قشر یک درصدی آمریکا آدم میکشند بعد تو اومدی اینجا از حسادت و سوختگی آمریکا رو به عنوان الگو معرفی می‌کنی؟
Germany
تا کور شود هرآنکه نتواند دید
۱۰:۵۰ ۱۹ اسفند ۱۴۰۰
دست تمام دانشمندان و محققان جوان و مدیران دلسوز ایرانی درد نکند
تا کور شود هرآنکه نتواند دید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۳ ۱۸ اسفند ۱۴۰۰
آدمی زاد اگه خواست کاری انجام بده بایستی برای رضای خدا باشه نه خودنمایی.مثل جریان زدن پایگاه عین الاسد که بعد شروع کردن به شور دادن خودشون که نتیجه اش شد زدن هواپیمای اوکراینی.
الان هم نتیجه ی این شور دادن ، زدن هواپیمای داخلی به علت عدم نشستن بر روی زمین بود که باز هم بخیر گذشت. امروز صبح می خواست این اتفاق بیفتد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۶ ۱۹ اسفند ۱۴۰۰
واقعا فکر نمی‌کردم بعضیها اینقدر کثیف باشند که از کشته شدن مردم عادی در هواپیمای مسافربری و فراهم شدن فرصت برای زیر سوال بردن کل نیروهای نظامی اینقدر خوشحال باشند. بیخود ژست ناراحتی نگیر که از نظر دادنت معلومه خیلی از اون ماجرای تلخ خوشحالی
Iran (Islamic Republic of)
سامیه
۱۹:۵۶ ۱۹ اسفند ۱۴۰۰
بله
Iran (Islamic Republic of)
عمار
۱۷:۵۴ ۱۸ اسفند ۱۴۰۰
بنام خداوند جان و خرد :
درود و خداقوت بر دانشمندان قدرت افزای عادل خردمندان بصیران ایران اسلامی عزیزمان بر دانشمندان سپاه پاسداران مردمی ایران اسلامی عزیزمان باد که با تفکر خردمندانشون توازن قدرت را برای ایرانیان به ارمغان می آورند این قدرت افزایی هشداریست بسیار جدی به دشمنان ایران اسلامی در سر تا سر جهان که خوب ببینید که ایران اسلامی دارای موشکهای مختلف قاره پیمای رادر گریز پنهان از ماهواره های جاسوسیتان است که رویش هر گونه کلاهک پر قدرت اتمی و نیم اتمی و غیره را می توانند نصب کنند و به هر نقطه از جهان که دشمنان به ایران اسلامی حمله کنند و ظلم زور ستمگری و تحریمهای فلج کننده و تحدیدهای مختلف کنند پرتابشان کند و ایران اسلامی مقتدرانه و قدرتمندانه توان و قدرت زدنشان را دارند و می تواند از خودش و حق حقوق انسانی حقوق بشرانه بین المللیش جانانه دفاع کند و دشمنانش را با خاری خفت ذلت نابود و از پا دربیاورد و دشمنان بدانند بلایی را که سر هیروشیما و ناکازاکی در ژاپن درآوردند هرگز نمی توانند سر ایران اسلامی بیاورند چرا که شهرهای خودشان هم به همین مصیبتهای اتمی گرفتار و نابود خواهد شد . با آرزوی قدرت افزایی بیش از پیش در همه امورات مختلف . و من الله توفیق . والسلام و صلوات التماس دعا .
Iran (Islamic Republic of)
محمد رضا
۱۷:۳۳ ۱۸ اسفند ۱۴۰۰
سلام خدا قوت نیروی هوا و فضای سپاه ابسیار سپاسگزایم برای ما افتخار بزرگی است انشاالله شاهد پیشرفت هر چه بیشتر هوا و فضا باشیم.
Iran (Islamic Republic of)
رسول
۱۷:۳۰ ۱۸ اسفند ۱۴۰۰
عزتی که خداوند بواسطه شما پاسداران عزیز به ایران و ایرانی داده
از بین رفتنی نیست عزتتان زیاد
خدا لعنت کنه هر آنکه نتواند شما افتخار آفرینان را دید
Iran (Islamic Republic of)
حیدری
۱۷:۱۹ ۱۸ اسفند ۱۴۰۰
سلام و درود خدا بر شما سرداران ارشد انقلاب اسلامی و عزیز مظلومین و محرومین جهان خدا حفظتون کنه باعث افتخارید❤️
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۵ ۱۸ اسفند ۱۴۰۰
این باردراتفاع۵۰۰کیلومترماهواره ایرانی توسط دلاورمردان سپاه قرارگرفت امیدواریم همین ماهواره بر،باهمین ابعادبدنه به چنان ترقی وپیشرفتی برسه که دفعه بعدارتفاع۱۰۰۰هزارکیلومترراباماهواره جدید که وزن محموله ماهواره ای دوبرابربشترازاین یکی،بامؤفقیت به مدار زمین تزربق کنه
Iran (Islamic Republic of)
عبدالهی
۱۴:۳۹ ۱۸ اسفند ۱۴۰۰
به امید رونمایی از
#شهرهای موشکهای فضایی
#شهرهای موشکهای فضایی
#شهرهای موشکهای فضایی
#شهرهای موشکهای فضایی
#شهرهای موشکهای فضایی
#شهرهای موشکهای فضایی
#شهرهای موشکهای فضایی
همچون شهرهای موشکی زمینی.
و به امید ابرقدرت شدن هر چه زودتر کشورمان در هوافضا.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۳ ۱۸ اسفند ۱۴۰۰
دم بچه های سپاه گرم. خداقوت
United States of America
ناشناس
۱۴:۰۰ ۱۸ اسفند ۱۴۰۰
خب هرکی برده دیگری بشه موفقیت مادی بدست میاره مثلا نوکرای ثروتمندان خانه ها و خودروهای انچنانی دارند و این طبیعی است ولی الهی و انسانی نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۴ ۱۸ اسفند ۱۴۰۰
لعنت به دولتی که برای خوش آمد غرب هشت سال مانع تراشی کرد و عقب نگهداشت.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۷ ۱۸ اسفند ۱۴۰۰
کدوم پدیده ها ؟؟؟بگین ببینیم .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۸ ۱۸ اسفند ۱۴۰۰
برای جاسوسی خوب چیزیه، بفرستید اسرائیل را رصد کنیم تا به ان حمله نمایم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۳ ۱۸ اسفند ۱۴۰۰
این جمله سردار حاجی زاده رو باید با طلا نوشت
سردار امیر علی حاجی‌زاده فرمانده نیروی هوا فضای سپاه فرمودند : ما محکوم به این هستیم که به فضا برسیم. بدون رسیدن به فضا باقیِ کارها ناقص است.
آخرین اخبار