توزیع بیش از۶۸ هزار تن انواع کود شیمیایی در آذربایجان غربی

مدیرشرکت خدمات حمایتی کشاورزی آذربایجان غربی، از تامین و توزیع ۶۸ هزار و ۱۲۶ تن انواع کود شیمیایی در سراسر استان از ابتدای سال جاری تاکنون خبرداد.

علیرضا قربانی گفت: میزان کود توزیع شده حدود ۵۹ هزار و ۷۹۴ تن کود ازته (کود اوره) و مابقی کودهای فسفاته و پتاسه است، و روند توزیع کود در شهرستان‌های استان ادامه دارد.

وی می گوید: کودهای کشاورزی مورد نیاز به انبار کارگزاران شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان ارسال شده و بر اساس سامانه نهاده بین کشاورزان و بهره برداران متقاضی، توزیع می‌شود.

قربانی گفت: انواع کودهای شیمیایی به اندازه کافی در انبارهای سازمانی شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان موجود و ذخیره سازی شده است و هیچ گونه مشکلی در خصوص تأمین و توزیع انواع کود در سطح استان وجود ندارد.

او می گوید: کشاورزان و بهره برداران بخش کشاورزی می‌توانند با مراجعه به کارگزاران رسمی شرکت در شهرستان‌ها نسبت به خرید کود مورد نیاز خود با قیمت مصوب و بدون محدودیت اقدام کنند.

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان آذربایجان غربی از صدور ۱۲۴ هزار و ۶۹۹ حواله الکترونیک به کشاورز در سامانه پایش و کنترل مواد کودی و سامانه حمل و نقل و توزیع نهاده‌های کشاورزی در استان آذربایجان غربی گفت: در حال حاضر ۷ هزار و ۸۷۲ تن انواع شیمیایی یارانه دار مورد نیاز کشت بهاره استان (ازته، فسفاته و پتاسه) به میزان کافی جهت رفع نیاز گیاهان ذخیره شده است و نگرانی در این زمینه وجود ندارد.

قربانی می گوید: علاوه بر تأمین کودهای شیمیایی از محل ذخیره انبار استانی، کودهای مورد نیاز از مبادی حمل، بنادر، پتروشیمی‌های کشور و همچنین تولیدکنندگان داخلی بدون وقفه در حال حمل و تخلیه در انبار کارگزاری‌های این شرکت است.

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان آذربایجان غربی گفت: تلاش می‌شود در روزهای پایانی سال و نیز ایام تعطیلات نوروزی کودهای شیمیایی مورد نیاز در اختیار کشاورزان قرار بگیرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.