صعود احتمالی قیمت نفت به ۲۴۰ دلار تا پایان تابستان

موسسه تحقیقاتی ریستاد انرژی می‌گوید تحریم‌های نفتی روسیه حفره‌ای ۴.۳ میلیون بشکه‌ای در بازار نفت ایجاد کرده و قیمت نفت را افزایش خواهد داد.

به گفته مشاوران صنعتی شرکت تحقیقاتی ریستاد انرژی (Rystad Energy)، اگر کشور‌های غربی به تحریم صادرات نفت روسیه ادامه دهند، قیمت نفت خام برنت ممکن است در تابستان امسال به ۲۴۰ دلار در هر بشکه برسد.

به گزارش بلومبرگ، «بیورنار تونهاوگن»، رئیس بازار‌های نفت ریستاد انرژی در یادداشتی نوشت: «تحریم‌های گسترده‌تر بر نفت روسیه حفره‌ای به میزان ۴.۳ میلیون بشکه در روز ایجاد می‌کند که به سادگی نمی‌توان آن را با سایر منابع عرضه جایگزین کرد». او گفت که سقوط عرضه بزرگترین کمبود بالقوه عرضه نفت از زمان جنگ خلیج فارس در سال ۱۹۹۰ است، زمانی که قیمت نفت دو برابر شد.

 هرچند به گفته کارشناسان، ۲۴۰ دلار در هر بشکه، محتمل‌ترین قیمت نیست و برخی بهای کمتری را برای نفت پیش‌بینی می‌کنند.

بهای نفت خام که در ماه‌های پیش روند نزولی داشت، از آغاز تنش‌ها بین روسیه و اوکراین سیر صعودی پیدا کرده و با آغاز درگیری‌ها به صورت روزانه جهش پیدا می‌کند. قیمت نفت که دو هفته پیش با آغاز عملیات نظامی روسیه به ۱۰۰ دلار رسید، دیروز از مرز ۱۳۰ دلار گذشت. تحریم کشور‌های بلوک غرب علیه روسیه و به خصوص تحریم نفتی آمریکا علیه این کشور که دو روز پیش اعلام شد، بر این رشد افزوده است.

کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند قیمت نفت در سایه افزایش درگیری‌ها و نگرانی از کاهش عرضه از این فراتر هم برود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا
۱۰:۰۲ ۲۰ اسفند ۱۴۰۰
متاسفانه چنانچه قیمت نفت بخواهد170دلار بالاتر بره شک نکنید که جنگ عظیمی از سوی کشورهای اروپایی و آمریکایی جهت تصاحب منابع انرژی شروع میشه و بهانه اش را تامین نیازهای مردم سرزمینشان اعلام میکنند.
Iran (Islamic Republic of)
علی ۱۱۰
۱۶:۰۶ ۲۰ اسفند ۱۴۰۰
اگر هزینه جنگ رو براشون خیلی بالاتر ببری اونوقت مثل بچه آدم پولشو میدن و ازت تشکر هم میکنن یا حداقل اونها هم قیمت چیزهایی که دارن رو با قیمت نفت متعادل تر میکنن...به خاطر همینه که دارم هشدار میدم برای جنگی خونین آماده باشیم و از چیزی نترسیم که خدا با ماست
Iran (Islamic Republic of)
علی110
۰۰:۰۵ ۲۰ اسفند ۱۴۰۰
میلیونها سال کارخونه طبیعت که صنعت خداست زحمت کشیده و ماده ای به این ارزشمندی تولید کرده که اصلا نمیشه روش قیمت گذاشت...چقد باید هزینه کنن تا یه قطره نفت خلق کنن..اصلا علم و تکنولوژیش رو دارن؟... یه جوری به همه قبولوندن و عرف بین الملل جا انداختن که اره قیمت نفت مثلا انقد باشه عادلانست از این بیشتر گرونه و ناعادلانست...بعد همون رو مفت مفت میخرن و با تکنولوژی یه چیزایی میسازن و خدا تومن میفروشن...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۸ ۱۹ اسفند ۱۴۰۰
حتی ۲۴۰ دلار هم کمه. غرب باید نفت ۵۰۰ دلاری رو تجربه کنه
Iran (Islamic Republic of)
Bakhtiyari
۱۴:۵۷ ۱۹ اسفند ۱۴۰۰
این بهترین فرصت برای ساخت پالایشگاهها و مخصوصا پتروشیمیهای فراوان در تمام سواحل جنوب از آبادان و خرمشهر تا خلیج چابهار و خلیج گوادر.
Iran (Islamic Republic of)
بختیاری
۱۴:۵۵ ۱۹ اسفند ۱۴۰۰
چابهار مرکز جدید انبار نفت و ذخایر و محل و کانون و قطب دیگر صادرات نفت شود تا به بازارهای جهانی نزدیکتر و از کانون تنشها در خلیج فارس دورتر باشد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۹ ۱۹ اسفند ۱۴۰۰
350 دلار
آخرین اخبار