فایز، مرجع دوبیتی‌سرایی در ایران است

علیرضا قزوه گفت: فایز دشتی شاعر توانا و برجسته دوبیتی‌سرای ایران است که به عنوان مرجع شناخته می‌شود.

 رئیس دفتر شعر و موسیقی صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران که برای شرکت در آیین بزرگداشت شاعر دوبیتی‌سرا فایز دشتی به شهرستان دشتی سفر کرده بود، در شهر کاکی با خانواده این شاعر دیدار و گفت‌وگو کرد.

علیرضا قزوه در این دیدار گفت: فایز دشتی شاعر توانا و برجسته دوبیتی‌سرای ایران است که به عنوان الگو و مرجع شناخته می‌شود.

او گفت: دوبیتی‌ نوعی بیان احساسات و عواطف است و با عشق و علاقه و سوز و اندوه همراه است.

رئیس دفتر شعر و موسیقی صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران می‌گوید: تعداد شاعران در ایران به بیش از هزاران نفر می‌رسد در حالی که شمار دوبیتی‌سراها اندک است و این به علت، قالب و سبک ویژه دوبیتی است.

محمد یوسفی نتیجه فایز دشتی نیز گفت: بنا به صحبت‌های مرحوم پدرم، فایز شعر را با جان و دل می‌سرود و دقت خاصی در این زمینه داشت.

او با تشکر از رئیس دفتر شعر و موسیقی سازمان صدا و سیما برای حضور در آیین بزرگداشت فایز دشتی، سخنان و خاطراتی از این شاعر را بیان کرد.

محمدعلی دشتی متخلص به «فایز» و مشهور به فایز دشتی، شاعر دوبیتی‌سرای جنوب ایران سال ۱۲۵۰ قمری(۱۲۱۳ خورشیدی) در روستای کردوان عُلیا در شهرستان دشتی متولد شد.

فایز دشتی پس از ۸۰ سال زندگی در سال ۱۳۳۰ قمری(۱۲۸۹ خورشیدی) در روستای گزدراز درگذشت و جسد او پس از چند ماه امانت و بنا به وصیتش به نجف منتقل و در آنجا دفن شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.