روسیه: ناسیونالیست‌های اوکراین مانع از خروج مردم از ماریوپل می‌شوند

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد ناسیونالیست‌ها و افراطی‌های اوکراین مردم شهر ماریوپل را مجبور می‌کنند در خانه‌هایشان بمانند.

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد اوکراین تنها با دو کریدور از ۱۰ کریدور بشردوستانه پیشنهادی روسیه موافقت کرده است و شبه نظامیان، یگان‌های دفاعی اوکراین ساختمان انستیتوی فیزیک و فناوری و حدود ۵۰ کارمند زیر آوار آن را در خارکیف منفجر کردند.

براساس گزارش اسپوتنیک این وزارت خانه در ادامه گزارش روز شانزدهم خود گفت: «نیرو‌های اوکراینی از آتش بس برای تجدید قوا و حرکت به سمت مواضع سودمندتر استفاده می‌کنند.

وزارت دفاع روسیه همچنین اعلام کرد: شهر ماریوپل محاصره شده است؛ جاده‌ها توسط ناسیونالیست‌های اوکراینی بمباران می‌شود و ستیزه جویان به طور بی هدف تیراندازی کرده و مردم را مجبور می‌کنند در خانه‌های خود بمانند. همچنین آن‌ها از فرار از شهر منع می‌کنند.»

پیش از این نیز نماینده روسیه در سازمان ملل اعلام کرده بود ارتش اوکراین و ناسیونالیست‌های این کشور از مردم اوکراین به عنوان سپر انسانی استفاده می‌کنند. همچنین خبرنگار یکی از رسانه‌های فرانسه تایید کرده بود ارتش اوکراین مردم خود را هدف قرار می‌دهد به همین دلیل پاریس نباید از کی‌یف حمایت کند.

در همین راستا منابع آگاه در میان معارضان سوریه اعلام کرده اند ترکیه بیش از ۲ هزار مزدوری که سال‌ها در سوریه می‌جنگیدند را وارد درگیری میان جمهوری آذربایجان با ارمنستان در سال ۲۰۲۰ کرد و حال آنان را که در قره‌باغ مانده بودند به اوکراین می‌فرستد تا علیه روسیه بجنگند. ترکیه همچنین بخشی از عناصر خود را از سوریه، قره‌باغ و سایر کشور‌ها به اوکراین اعزام می‌کند.

امروز (جمعه) شانزدهمین روز از آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین است؛ عملیاتی که به درخواست رؤسای‌جمهور دونتسک و لوهانسک در شرق اوکراین و با هدف غیرنظامی کردن دونباس و دور کردن تهدیدات ناتو و غرب از مرز‌های روسیه آغاز شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۹ ۲۱ اسفند ۱۴۰۰
اوکراینی = اسلحه آمریکا
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۱۹:۰۵ ۲۰ اسفند ۱۴۰۰
اوکراینی = داعشی
آخرین اخبار