خنثی کردن طرح عربستان برای هدف قرار دادن صنعا و سایر استان‌های یمن

وزارت کشور یمن در صنعا اعلام کرد سرویس‌های امنیتی طرح عربستان برای هدف قرار دادن پایتخت و سایر استان‌ها را خنثی کرده‌اند.

وزارت کشور یمن گفت: سازمان اطلاعات عربستان یک گروه را در استان مارب جذب کرده و قصد داشت ۳ خودروی بمب گذاری شده به چندین استان بفرستد.

به گزارش شبکه تلویزیونی المیادین، وزارت کشور یمن تصریح کرد: سرویس اطلاعاتی دولت نجات ملی یمن نیز با رصد به موقع از هدف قرار گرفته شدن اماکن حیاتی در پایتخت و برخی استان‌ها جلوگیری کرد.

مقامات امنیتی یمن در استان أبین نیز اعلام کردند: در حمله انتحاری به یک مقام امنیتی در جنوب یمن ۳ نظامی کشته و ۷ نفر زخمی شدند.

مرکز حقوق بشری «عین الانسانی» یمن تایید کرده بود طی ۲۴۰۰ روز (نزدیک به شش سال و نیم) از زمان آغاز حملات اپتلاف سعودی- اماراتی به یمن، ۴۴ هزار و ۲۲۱ غیرنظامی کشته و زخمی شده‌اند که از میان آن‌ها ۱۷ هزار و ۲۹۰ نفر کشته و ۲۶ هزار و ۹۳۱ نفر زخمی شده‌اند و از میان کشته شدگان ۴۲۷۰ کودک و ۲۸۵۰ زن هستند.

بر اساس گزارش‌های کارشناسان و رسانه ها، یمن، فقیرترین کشور خاورمیانه، در آستانه قحطی قرار گرفته است و این بحران ممکن است با اختلالات زنجیره تامین به دلیل درگیری‌های نظامی در اوکراین تشدید شود. بر اساس این گزارش، یمن حدود ۴۰ درصد گندم خود را از روسیه و اوکراین تامین می‌کند.

پس از آغاز عملیات نظامی روسیه علیه اوکراین و رویکرد متفاوت سازمان ملل و کشور‌های مدعی حقوق بشر، رئیس مجلس نمایندگان یمن در کنایه‌ای خطاب به سازمان ملل اعلام کرد که این سازمان حداقل یک چهارم از توجهی که به اوکراین دارد را به مسئله یمن نیز داشته باشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار