آغاز طرح ملی خدمات بشردوستانه جوانان هلال احمر به مسافران نوروزی

مدیرعامل جمعیت هلال احمر آذربایجان غربی گفت: طرح ملی خدمات بشردوستانه به مسافران نوروزی همزمان با سراسر کشور در استان نیز آغاز شد.

امیر جعفرزاده گفت: طرح‌های نوروزی جمعیت هلال احمر همزمان با سراسر کشور در استان آذربایجان غربی نیز از ۲۵ اسفند ماه آغاز شده و تا ۱۳ فروردین ماه سال آینده ادامه خواهد دارد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر آذربایجان غربی می گوید: در این طرح ۶ پست ثابت، ۳ اکیپ سیار و یک پست داوطلبانه خدمات بشردوستانه و ارائه پیام‌های ایمنی و راهنمایی و کمک‌های اولیه امدادی وآموزش‌های همگانی جمعیت را با رویکرد ایمنی و سلامت مسافران به ویژه پیشگیری و کاهش آسیب پذیری کودکان در مقاصد گردشگری، نقاط منتهی به مقاصد سفر، محور‌های مواصلاتی پرتردد و مبادی ورودی شهر‌ها ارائه می‌دهند.

وی گفت: هدف از اجرای این طرح مشارکت اعضا در فعالیت‌های بشردوستانه و نهادینه سازی حس مسئولیت پذیری اجتماعی و ارتقاء ایمنی و سلامت هموطنان در سفر‌های نوروزی و تأمین نشاط جمعی است.

به گفته جعفرزاده در این طرح، برنامه‌ها و خدمات مرتبط با مسافران و محیط زیست در قالب پویش، جشنواره، فعالیت‌های خلاقانه و فضای دوستدار کودک با مشارکت جوانان علاقه‌مند اجرا می‌شود.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر آذربایجان غربی می گوید: در این طرح ملی، جوانان هلال احمر، سفیران ایمنی، سلامت و نشاط اجتماعی در نوروز ۱۴۰۱، پویش ملی بهرفت (بهبود رفتار‌های ترافیک ساز)، خدمات فضای دوستدارکودک، خدمات آموزشی و مهارتی، خدمات زیست محیطی، خدمات فرهنگی (اطلاع رسانی و راهنمایی) توسط اعضای داوطلب سازمان جوانان هلال احمر به مسافران ارائه می‌شود.

به گفته مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان همچنین در اجرای این طرح، تیم‌های سحاب (سفیران حمایت‌های امدادی و بشردوستانه) در تعطیلات نوروز علاوه برخدمات آموزشی، فرهنگی و زیست محیطی با اولویت خدمات امدادی، ایمنی و سلامتی، آماده ارائه خدمات امداد و کمک‌های اولیه به مسافران، مشارکت در غربالگری و سنجش سلامت مسافران نوروزی و آموزش سنجش فشار خون به آن‌ها و ارائه خدمات متناسب با مصوبات ستاد مبارزه با کرونا هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.