خطیب جمعه گرگان بیان کرد

تولید دانش بنیان مبنای پیشرفت کشور

امام جمعه گرگان گفت: شعار سال را باید مسئولان به میدان عمل بیاورند.

آیت الله سیدکاظم نورمفیدی، نماینده ولی فقیه در گلستان و خطیب جمعه گرگان در نخستین جمعه سال ۱۴۰۱ با اشاره به عنوان سال که از سوی رهبری سال تولید، دانش بنیان و کارآفرین نامگذاری شده است گفت: محور توسعه استان ما بر اساس کشاورزی است و اگر بر مبنای علوم دانش بنیان قرار گیرد نقش بزرگی در پیشرفت اقتصادی خواهد داشت.

آیت الله سیدکاظم نورمفیدی افزود: ایران ۹۵ درصد زعفران دنیا را تولید می‌کند، ولی تنها ۵۰۰ الی ۶۰۰ میلیون دلار سود می‌کند، ولی تجارت زعفران در دنیا ۱۵ برابر آن سوددهی عاید کشور‌های دیگر می‌کند و این به دلیل آن است که دیگران با بهره گیری از صنعت و علم ارزش افزوده ایجاد می‌کنند.

آیت الله نورمفیدی تولید دانش بنیان و علمی و نه خام فروشی را باعث پیشرفت کشور دانست و گفت: دنیا به تازگی به قدرت دانش و علم در تولید پی برده در حالی که امام صادق (ع) بیان کرده که هرکاری بر اساس علم نباشد فسادش از سودش بیشتر است و ما بهترین الگو‌ها را در دین خود داریم.

آیت الله سیدکاظم نورمفیدی با تأکید بر این که شعار سال را باید مسئولان به میدان عمل بیاورند، افزود: به عنوان مثال در کشاورزی سنتی ما خاک و آب کشور را نابود می‌کنیم و باید هرچه سریع‌تر به علم روز دنیا مجهز شویم.

امام جمعه گرگان با اشاره به کشتار هفت ساله مردمان مظلوم یمن، گفت: در قضیه اخیر روشن شد که اسرائیل نقش ویژه‌ای در کشتار ملت مظلوم یمن دارد و ننگی برای آل سعود است.

امام جمعه گرگان به وقایع و روشنگری‌های اخیر در قضیه یمن اشاره کرد و افزود: اسرائیل نقش‌آفرین اصلی کشتار ملت مظلوم یمن است.

نماینده ولی فقیه در گلستان بیان کرد: کشور سوریه سال‌ها در برابر اسرائیل مقاومت کرد و همین کشور‌های عربی که علیه سوریه اقدام کردند هم اکنون بشار اسد را به کشور خود دعوت کردند و این جریانات نشان دهنده اثر مقاومت در برابر اسرائیل و دشمنان است و باید از آن درس گرفت.

آیت الله نورمفیدی افزود: امنیت با پول به دست نمی‌آید و جبهه‌های مختلف عربی و اسرائیلی که به یمن حمله کردند نتیجه‌ای جز شکست نداشتند و پیروز میدان یمن و سوریه هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.